Esenţele tari se ţin în caroserii mici – BMW X1 xDrive28i pachet M

Autor: Andrei Nan 21 iul. 2011 Test drive

BMW X1 este deja un model binecunoscut pe piaţă, nemaifiind
necesară o prezentare în detaliu a acestuia. Însă modelul testat de
ProMotor a prezentat o particularitate, propulsorul.

Ca să vorbim strict la obiect este necesar să cunoaştem mai
întâi datele iniţiale ale problemei. Motorul TwinTurbo alimentat cu
benzină are o cilindree de 2,0 litri şi dezvoltă o putere de 245 CP
la o turaţie de 5.000 rpm şi un cuplu de 350 Nm disponibil la 1.250
rpm. Aceste date puse cap la cap, combinate cu cutia de viteze
automată în opt rapoarte, face ca maşina să atingă 100 de km/h în
doar 6,5 secunde.

Ceea ce face acest motor foarte interesant este modul liniar în
care puterea este livrată. Practic, hergelia de cai putere nu te
loveşte cu toată forţă o dată. Te ia uşor şi te ţine în tensiune pe
aproape toată plaja de turaţii. Acest lucru permite un control mult
mai bun al maşinii, mai ales în viraje. O mare parte a controlului
este susţinut electronic de către binecunoscutul sistem xDrive.
Dar, chiar şi aşa, dacă cei 245 CP s-ar deslănţui deodată pe puntea
spate, cel de la volan cu siguranţă ar avea ceva de muncă să
menţină traiectoria.

Graţie pachetului M, care include suspensie sport cu o setare
mai rigidă a amortizoarelor şi jante de 18 inch, „viaţa” la volanul
unui BMW X1 xDrive 28i este plăcută şi confortabilă

Odată trecută cutia de viteze în modul sport, răspunsul
motorului este cu mult mai prompt, în comparaţie cu modul „normal”
de rulare. Explicaţia acestui lucru este una foarte simplă:
electronica care guvernează bunul mers al lucrurilor „dictează”
menţinerea unei turaţii mai ridicate a propulsorului la viteză
constată faţă de „normal” sau D.

Din punct de vedere al consumului, noul propulspor, vine cu o
ofertă foarte tentantă. Oficial, din datele tehnice reiese un
consum mixt de 7,9 litri/100km. Acest lucru este valabil doar în
cazul unui stil de condus ecomomic. Valoarea poate să se ridice
chiar şi cu trei litri pentru 100 de km în cazul unui picior mai
greu, dar nu neaparat foarte greu.

Noul motor de pe BMW X1 se potriveşte ca o mânuşă mezinului
bavarez, fiind un propulsor surprinzător, în cel mai bun mod cu
puţintă. De la reprize foarte fulminate, la un mers liniştit, lin,
indiferent de regim, motorul „găseşte” resursele necesare
satisfacerii, dar mai ales îndeplinirii comenzilor date de către
şofer. Tehnologia TwinPower Turbo are avantajul livrării cuplului
motor de la o turaţie foarte mică, ceea ce face ca motorul să nu
depună efort prea mare în îndeplinerea sarcinilor.

Dar după cum bine se ştie toate lucrurile au un preţ, iar BMW X1
xDrive28i pachet M nu se va lăsă mai prejos. Preţul de achiziţie
pentru un BMW X1 xDrive28i începe de la 42.036 de euro cu TVA.
Maşina în configuraţia testată de noi, BMW X1 xDrive28i cu pachet M
are o valoare de 64.756 euro cu TVA. În această sumă sunt cuprinse
opţionale precum Pachet M Sport (3.647 euro), acoperiş panoramic
(1.407 euro), park distance control (782 euro), sistem de navigaţie
Professional (2.668 euro), Harman Kardon Surround System (1.240
euro), asistent fază lungă (156 euro) şi lista continuă.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide