Renault doreşte şi dezvoltarea reţelei de staţii „Quickdrop”. O staţie unde să poţi schimba în cinci minute bateria consumată cu una încărcată. Acest lanţ de staţii prinde contur în Israel şi Danemarca. Fluence Z.E. este produs la fabrica Renault din Bursa, Turcia. Renault vine şi cu un pachet de oferte extrem de interesant pentru clienţii din Europa. În primul rând francezii au reuşit să negocieze o asigurare cu 20% mai mică pentru Fluence Z.E. decât în cazul unui Fluence cu propulsor clasic. De asemenea întreţinerea este cu 20% mai mică. În acelaşi timp cei de la Renault oferă proprietarilor de Fluence Z.E. posibilitatea de a închiria un model produs de Renault din reţele de închiriat la un tarif cu 25% mai mic.
Din punct de vedere financiar, Fluence Z.E. are un preţ de pornire în Franţa de 20.900 euro, în condiţiile în care se beneficiază şi de ajutorul guvernamental oferit de statul francez de 5.000 euro. Costurile bateriei nu sunt incluse pentru că aceasta este oferită în sistem leasing cu o rată de 82 euro pe lună, aici fiind inclusă şi asigurarea care acoperă un rulaj de 10.000 km/ an sau 36 luni. S-a ales acest sistem şi pentru a se putea profita de reţeaua de staţii Quickdrop. Cei de la Renault se aşteaptă ca aproximativ 70% din producţie să fie destinată flotelor. Fluence Z.E. pe undeva este pasul firesc spre automobilul electric, asta din punct de vedere psihologic. Este un model care are corespondent în lumea reală, fiind derivat din Fluence. Poate unul din singurele minusuri ar fi autonomia, dar nu în sensul clasic, ci privită din perspectiva rutinei unui şofer. De obicei când vezi o autonomie de 100-150 km afişată de computerul de bord deja cauţi o benzinărie, aici aşa arată un plin. Plus faptul că nu te poţi baza pe un model electric dacă apare ceva neprevăzut şi trebuie să alergi preţ de vreo 200 km minim.
Aşadar acum un an eram la Paris şi testam Fluence Z.E. şi Kangoo Z.E., dar nu modelele de serie. Erau modele care făceau parte din faza a doua de evoluţie, foarte apropiate de pre-serie. Cei de la Renault ne-au promis atunci că undeva la mijlocul lui 2011 Fluence Z.E. şi Kangoo Z.E. vor fi modele de serie. Nu a fost să fie mijlocul anului, dar cele două modele se găsesc în showroom-urile constructorului francez în Danemarca, Franţa şi Spania (Fluence Z.E.), iar Kangoo Z.E. este disponibil şi în Anglia şi Germania. Restul lumii va putea admira cele două modele ectrice de la Renault în showroom-uri din 2012. Apropo de planurile constructorului francez, la începutul anului viitor va debuta Twizy, pentru ca la mijlocul lui 2012 să fie lansat Zoe – primul model electric Renault construit de la zero. Tot la capitolul planuri de viitor, francezii doresc până la finele anului 2012 să doteze Europa cu 50.000 staţii de încărcare.