Drive test Renault Koleos 2,0 dCi 175 CP 4×4, o clasă mai sus

Autor: Bogdan Alecu 16 aug. 2017 Test drive

Până în 2008 singura “tentativă” a lui Renault de a concura pe segmentul SUV-urilor putea fi considerată versiunea 4×4 a lui Scenic RX4 – un  monovolum compact, înălţat şi cu bandouri laterale negre alături de un sistem de tracţiune integrală. Pe măsură ce segmentul prindea avânt, francezii au venit cu un model de sine stătător – Koleos. Acesta a fost iniţial anunţat sub forma unui concept încă din anul 2000 şi ulterior în 2006, iar modelul lansat în 2007 era proiectat alături de Nissan, iar cele mai multe maşini erau asamblate în Coreea, în cadrul Renault-Samsung.

În 2016, în cadrul Salonului auto de la Beijing a venit rândul celei de-a doua generaţii, însă acum Koleos este cu totul alt automobil. Dacă prima generaţie era gândită precum un SUV compact, acum acest segment este reprezentat în gama Renault de Kadjar, iar Koleos, este acum SUV-ul de clasă medie-superioară.

Koleos acum a ajuns la aproape 4,7 metri lungime, 1,84 m lăţime, 1,68 m înălţime şi un ampatament de puţin peste 2,7 metri lungime. Spre comparaţie, Touareg, fără îndoială unul dintre cele mai performante şi bine vândute SUV-uri din segmentul său, indiferent de generaţie are 4,8 metri lungime, 1,94 m lăţime, 1,7m înălţime şi ampatament de aproape 2,9 metri. Astfel, Koleos este uşor mai mic, însă la interior SUV-ul se simte unul foarte spaţios, perfect pentru o famile cu copii. De asemenea, portbagajul măsoară circa 500 de litri, cu 80 de litri mai puţin decât Touareg.

La nivel de design Koleos vine ca o continuare după Talisman, Kadjar şi Megane, cu faruri frontale ce pot dispune de tehnologie LED, lumini de zi LED cu semnătură în formă de “C” şi stopuri pe lăţime ce încadrează logo-ul de pe hayon.

La interior noul Koleos aminteşte de Talisman, cu tableta de 8,7 inchi montată vertical pe consola centrală. Este de apreciat că s-au utilizat materiale de calitate superioară, moi la atingere, faptul că pe versiunile superioare s-a apelat la celebra piele Nappa cusută, întâlnită până acum doar la constructorii premium, ergonomia şi sistemul multimedia. Special pentru fanii Renault, francezii au păstrat satelitul din spatele volanului pentru comenzile sistemului audio, însă pilotul automat şi computerul de bord sunt prezente pe volan.

Fără îndoială spaţiul interior extreme de generos este unul dintre cele mai importante atuuri ale noului Koleos. În spate spre exemplu, pot lua loc trei persoane fără probleme, chiar şi la un drum foarte lung iar spaţiul la picioare concurează cu cel dintr-o limuzină de lux. În ceea ce priveşte portbagajul, cu cei 579 de litri, acesta poate acomoda bagajele unei familii pentru cel puţin o vacanţă de două săptămâni. În ceea ce priveşte spaţiile de depozitare acestea se regăsesc din plin, de la torpedoul spaţios, la cotiera adâncă, spaţiile de depozitare de pe consola centrală şi buzunarele încăpătoare de pe portiere.

Preţul de pornire pentru Koleos în România este de 30.500 de euro cu TVA, pentru versiunea cu tracţiune faţă, cutie de viteze CVT şi dieselul de 175 CP şi echiparea de bază care include aer condiţionat manual, geamuri electrice faţă/spate, faruri cu halogen şi sistem multimedia cu display de 4,2 inchi. Versiunea testată are un preţ de plecare de de 37.500 de euro şi vine cu tracţiune integrală, faruri cu LED, care oferă o performanţă foarte bună pe timp de noapte, sistem multimedia R-Link2 cu display de 8,7 inchi.

Citeşte articolul complet în Ziarul Financiar

 

 

 

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide