Drive test Opel Insignia Grand Sport 2017
Noul model Grand Sport, care înlocuieşte vechiul Insignia, a fost conceput pentru a se lupta cu maşini precum Ford Mondeo şi Skoda Superb, doar că iginerii care l-au proiecat au scapat prea multe „ingrediente”, astfel că a ieşit suficient de elegant şi sexy pentru a-i pune pe gânduri şi pe rivalii germani, cum ar fi Audi A6 şi BMW Seria 5. Pentru a se asigura că schimbarea nu trece neobservată acesta a primit chiar şi un nume nou: Opel Insignia Grand Sport. Pe lângă modelul de bază mai există şi versiunea Sports Tourer. Grand Sport este mai uşor cu până la 175 kg, Sports Tourer cu până la 200 kg.
Săptămâna trecută noul Insignia a ajuns pe tărâm românesc, aşa că am avut ocazia să ne plimbăm cu el la primul test drive naţional. Modelul testat a fost un diesel de 2.0 litri cu 170 CP, conectat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Gama de motoare mai conţine o unitate pe benzină 1,5 l turbo de 140 cp şi 165 cp, o altă unitate tot pe benzină de 2,0 l ce produce 260 cp şi generează un cuplu maxim de 400 Nm.
Primul lucru pe care l-am observat în legătură cu noul Insignia Grand Sport este cât de bine arată. Are o poziţie mai agresivă care este dată de coborârea liniei acoperişului, extinderea ampatamentului şi lărgirea corpului. Grila din faţă este, de asemenea, mai dreaptă decât la versiunea anterioară, toate acestea oferind un look mult mai distinctiv.
Ampatamentul a fost mărit cu 92 mm până la 2829 mm, consolele faţă şi spate au fost reduse semnificativ, iar ecartamentul a fost mărit cu 11 mm. O linie a plafonului mai coborâtă cu 29 milimetri, grila proeminentă, farurile înguste şi aspectul high-tech al părţii din spate îi sporesc agilitatea. La aerodinamică acesta stă foarte bine: are un coeficient de doar 0,26, fiind unul dintre cele mai aerodinamice autovehicule din clasa sa.
La interior am remarcat că scaunul şoferulului are o poziţie mai joasă ceea ce oferă experienţă de conducere mai sportivă. După cum era şi firesc, elementele de comandă ale sistemului de infotainment pot fi controlate de ecranul tactil, iar zona consolei centrale este împărţită în trei grupuri de comenzi sisteme de infotainment, climatizare şi asistenţă. Tot la interior merită să mai pomenim că volumul portbagajului noului Insignia Grand Sport este impresionant: între 490 l şi 1.450 l, şi 1.665 l pentru Sports Tourer.