Sunt convins că foarte mulţi au spus „Nu, mersi” atunci când au văzut un Civic Sedan pentru prima oară. În Europa, cele mai bine vândute compacte cu patru uşi provin de la Renault, Ford, Skoda şi aşa mai departe, aşa că era destul de greu pentru Civic să-şi facă loc printre consacrate. Însă japonezii au găsit puterea de a renaşte ca naţiune automobilistică şi de a se răzbuna în felul lor. Exemple clasice sunt fiabilitatea proverbială a maşinilor pe care le produc şi raportul preţ/dotări.
Honda lucrează pe alt nivel de percepţie, apelând, în primul rînd, la simţuri, în detrimentul raţionamentelor restrictive. Civic, generaţie după generaţie, s-a aflat, mulţumită performanţelor mereu în top. Poezie în mişcare, această maşină are un fan club care mai degrabă ar comite un harakiri în masă pentru calităţile favoritului lor, decât să admită că ar exista ceva mai bun. Asemenea loialitate nu se obţine prin bilanţuri sau topuri mondiale, ci prin asigurarea unui act de condus perfect.
Concurenţa europeană (şi nu numai) exact aici a încercat să lovească. Şi aşa s-au născut produse care arată bine, sunt (din ce în ce mai) confortabile, se vădesc foarte previzibile în comportament, consumă puţin, bla-bla-bla. De ce? Păi, pentru că, din păcate, piaţa a început să ceară aşa ceva. Aici lucrurile deja se complică şi, ironia sorţii, cifrele încep să conteze, dar despre asta un pic mai târziu. În această clasă foarte disputată aglomeraţia e mare. Un criteriu de departajare este designul, capitol la care japonezii cam înghit în sec, pentru că, practic, n-au avut niciodată o reprezentantă care să rupă gura târgului.
Motorizări
Am luat la test noul Honda Civic Sedan1.5 turbo 182 CP, pentru a vedea care îi sunt atuurile şi slăbiciunile. Da, este adevărat că un noul Civic Sedan are o singură motorizare disponibilă – şi anume un propulsor pe benzină de 1.5 litri turbo de 182 CP – şi, în acelaşi timp doar două versiuni de echipare. Însă nu vă temeţi, această maşină, chiar şi cu o singură motorizare şi cu doar două nivele de echipare, oferă nişte lucruri pe care nu le vom găsi la nici un alt rival de-al său din Europa şi nici chiar din Asia.
Consum
Modelul testat a înregistrat un consum de 7.2 litri / 100 km în afara oraşului, iar în oraş 9.0 litri / 100 km.
Ţinută de drum
Când tragi mai tare de maşină, primeşti reacţii rapide, exacte, cu ruliu minimal şi un sentiment delicat de sportivitate. Fără a excela, Civic este totuşi peste media clasei sale în ceea ce priveşte confortul de la bord. Trenul de rulare e setat pe confort, aşa că te zdruncină supărător, insonorizarea maşinii este bună, iar spaţiul pentru picioare, genunchi şi cap e suficient. Scaunele sunt suficient de ergonomice, iar bancheta din spate, cu scaunele sale sunt practice pentru pasageri precum la concurenţă. Ai totuşi spaţii de stocare foarte bine dimensionate, iar portbagajul la rândul lui, suficient pentru nevoile curente ale unei familii. O maşină în care o familie se va simţi în largul ei. Per ansamblu, Honda Civic 2017 are o mulţime de spaţiu şi este excelent configurat. Totul este aranjat într-un mod în care puteţi stoca multe obiecte mici în cabină, precum şi câteva valize mari în portbagajul de 520 de litri.
Opţiuni
Nu există prea multe opţiuni disponibile pentru modelul sedan. Ceea ce vezi este, în mare parte, este ceea ce primeşti şi asta e destul. Kitul standard include un touchscreen de 7 inch cu navigaţie, cameră video pentru marşarier, sistem de sunet cu 8 difuzoare, scaune faţă încălzite, volan multifuncţional învelit în piele, Apple CarPlay, Android Auto, afişaj Blind Spot Honda Lanewatch, jante din aliaj de 18 inci, iar la capitolul siguranţă Civic Sedan mai bifează cruise control adaptiv, sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, monitorizare unghiului mort şi asistenţă pentru menţinerea benzii.
Preţ
Ştiam că are una dintre cele mai reuşite cabine, în care te poţi instala pentru 20.800 euro, preţ de bază. Noi am testat echiparea Elegance care costă puţin peste 24.000 euro (TVA inclus). Versiunea de top (Executive) costă 27.500 euro.