Dodge Journey – Test in RO
Am greşit, prima impresie a fost falsă. De fapt Journey are la bază aceiaşi platformă tehnică cu Avenger. În principiu Journey doreşte să arate ca un SUV, să ofere modularitatea unui monovolum dar să se conducă precum o berlină de familie. Să vedem de câte din acestea reuşeşte yankeul nostru să se achite.
La interior găseşti un cocktail vizual de vechi şi nou. Cel puţin designul tabloului de bord vine parcă din perioada prohibiţiei. A nu se înţelege că nu ar arăta bine, chiar aduce un plus de farmec interiorului, atât doar că ar fi fost excelent dacă materialele utilizate la realizarea lui ar fi fost o idee mai bune. Din punct de vedere al ergonomiei şi spaţiului interior lucrurile stau bine, chiar excelent.
Nu am înţeles lipsa senzorilor de parcare în condiţiile în care maşina era echipată cu o cameră video pentru marşarier. Nu am devenit dependent de senzori de parcare, dar linia ceva mai proeminentă a spoilerelor faţă/ spate te predispune la mici “incidente” prin parcări sau locuri înghesuite.
Sub capotă am găsit un propulsor care ar putea candida la premiul Nobel pentru popularitate, 2.0 TDI, mă scuzaţi CRD am vrut să spun. În versiunea de 140 CP şi 310 Nm livraţi de la 1.750 rpm până la 2.500 rpm. Un propulsor excelent, dar extrem de zgomotos, chiar neaşteptat de zgomotos pe Journey.
Surpriza a venit din partea cutie de viteze cu 6 trepte dublu ambreiaj. Atât doar că cele 1.795 kg ale maşinii se fac simţite, iar propulsorul se luptă din plin cu ele. Cu toate acestea reprezile sunt interesante, nimeni nu ar bănui că sub capotă se ascunde doar un propulsor de doi litri diesel.
M-a surprins plăcut manevrabilitatea lui Journey, mă aşteptam la crisparea unui dinozaur din muzeul de antropologie, nici pe departe. Extrem de fâşneţ monstrul.
SUV – spre crossover doar dacă este privit în oglinda retrovizoare, monovulum – da, şi unul extrem de spaţios şi cu valenţe practice.
Comportament rutier de berlină – ei aici mai este de discutat pentru că masa şi dimensiunile îşi spun cuvântul. O maşină reuşită dar care ar avea mult mai mult de câştigat dacă ar primi materiale interioare cel puţin la nivelul modelelor europene.