Cu Mitsubishi Outlander la Bucovina Offroad Challenge 2009
Totuşi, marele avantaj al acestor pneuri se vede clar pe şosea. Deşi Mitsubishi Outlander este un SUV compact spre mediu, comportamentul acestuia pe şosea este foarte bun, apropiat de al unui break mediu, cu tendinţe chiar sportive.
Dinamismul lui Outlander este imprimat, normal, de excelentul diesel de 2,2 litri, de origine franceză, ai cărui 156 CP par, la accelerările bruşte sau la reprizele în forţă, chiar mai mulţi. De fapt, vorbim de o diferenţă foarte mare faţă de propulsorul 2.0 DI-D, de origine VW, care pare aproape anemic în comparaţie cu commonrailul francez, care se arată atât potent, cât şi foarte elegant în "exprimare".
Faptul că motorul este performant a condus la viteze de croazieră mari, doar zgomotul la vânt temperându-mi elanul în jurul valorii de 140 km/h. Din nou, mi-am dat seama că pilotul automat este un moft necesar, fiind excelent în "lupta" cu radarele prin localităţi – nici nu ai nevoie de detector de radar, setezi viteza la 50 sau 60 km/h şi traversezi satele foarte liniştit.
La capitolul linişte şi confort, am fost gratulat de echiparea de top Instyle Navi, care îţi oferă o adevărată ambianţă de lux: de la tapiţeria din piele până la trapa electrică şi sistemul audio cu subwoofer. În aceste condiţii aproape că uiţi că eşti la volanul unui SUV, iar suspensia maşinii, cu o taratură relativ rigidă, este suficient de confortabilă la trecerea peste denivelări, dar şi suficient de fermă în viraje, ruliul fiind la cote foarte reduse pentru o maşină cu gabaritul lui Oulander.
Ah, am menţionat spaţiul pe locurile din spate? Şi bancheta cu două locuri suplimentare, din portbagaj? Nu că aş fi avut nevoie de toate acestea, dar, pe lângă confort şi lux, acestea mi-au reamintit că Mitsubishi Outlander este cam cel mai bun pentru o familie numeroasă în clasa lui.
Revenind la pneuri, dacă acestea ar fi fost de tipul all-terain, i-ar fi permis maşinii accesul pe drumuri forestiere ceva mai grele şi chiar şi prin noroi. Aşa, însă, rămâne la stadiul de SUV potrivit pentru ieşiri la iarbă verde şi denivelări cu grad de dificultate redus. Nu de alta, dar maşina este destul de lungă, având un ampatament generos, în timp ce aspectul agresiv nu agreează prezenţa zgârieturilor sau a urmelor de aventură pe caroserie.
Dar ce este cu adevărat interesant la Mitsubishi Outlander ţine de preţ: maşina pe care am avut-o la dispoziţie, Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle Navi, are preţul de listă de 31.155 euro fără TVA (circa 37.000 euro cu TVA). Interesant? Mai degrabă scump, aţi putea remarca. Dacă ne raportăm la caracterul practic al maşinii şi la nivelul de dotări, aş spune că vorbim de o maşină normal de scumpă pentru segmentul SUV-urilor compacte.
Însă lucrurile nu stau la fel în practică, deoarece, până la 1 septembrie, Mitsubishi România oferă, pentru această versiune de motorizare diesel de top şi echipare completă, un discount de 7.789 euro fără TVA (aproape 9.300 euro cu TVA). Ceea ce înseamnă un preţ final pentru acest model de 23.366 euro fără TVA (27.800 euro cu TVA).
Este adevărat că, în postura de maşină de serviciu offroad pentru Bucovina Offroad Challenge 2009, aş fi preferat în continuare serviciile lui Mitsubishi L200 – maşină care, între timp, şi-a găsit un client (probabil i-am făcut prea multă reclamă anul trecut…). Totuşi, Mitsubishi Outlander s-a arătat o alegere mult mai confortabilă pentru parcurgerea unui drum lung, rămânând clar în topul ofertelor din segmentul SUV-urilor familiste, cu un compromis excelent între polivalenţă şi confortul de zi cu zi. Plus un preţ de criză excelent.