Clio Renault F1 Team R27 -Test în RO
Poţi să priveşti aceste lucruri cu o fire romantică adică să te bucuri că “suferi” de fiecare dată când te urci în maşină pentru că, deh, aşa este într-o maşină sport – greu. Eu unul nu am fost foarte fericit cu scaunele şi deşi le ador când mă aflu în ale, am ajuns să îmi fie frică de marginea lor ascuţită când mă urc în maşină şi lene să cobor din ea. Tot din cauza acestei margini laterale foarte proeminentă.
Altfel, garda la sol mai mică şi suspensiile mai tari înseamnă într-adevăr viteze mai mari atinse în viraje şi o stabilitate exemplară la limită. Şi un RS standard este extrem de sigur aici şi are un comportament neutru, diferenţa în F1 Team fiind adusă de faptul că vitezele la care se întâmplă totul au valori mai mari.
Există evident şi un revers al medaliei, mai puţin plăcut.
Sfatul meu ar fi să cumperi un Clio F1 Team doar dacă vei utiliza maşina pe suprafeţe perfecte, drumuri libere, unde te poţi bucura de felul său senzaţional de a fi iar în timpul săptămânii să te deplasezi pe drumurile mai proaste cu altceva. Clio RenaultSport rămâne în continuare alegerea ideală pentru cel ce caută maşina sport de dimensiuni mici foarte capabilă.
Dacă cumva îţi cumperi aşa ceva şi te întreabă vreun prieten ce maşină ţi-ai luat, trage mult aer în piept, respiră adânc şi rosteşte-i numele micului bolid din parcare. Clio Renault F1 Team R27 este denumirea corectă pe care te rog să nu o uiţi şi pe care te rog încă o dată să o rosteşti exact aşa cum trebuie, cu accent franţuzesc, dacă chiar ajungi să cheltuieşti 21.339 euro (TVA inclus) pentru maşina asta. Care, sincer, nu constituie o noutate decât prin faptul că a fost proaspăt lansată în România.
Cealaltă “bombă” Clio, deja disponibilă de aproximativ doi ani pe piaţa auto autohtonă, clasicul Clio RenaultSport a luat deja minţile împătimiţilor de maşini mici şi sport, de pretutindeni. Dar. Clasicul Clio RenaultSport nu poate fi vopsit în Sirius Yellow, nu are standard senzaţionalele scaune sport Recaro cu airbaguri laterale incluse şi nu miroase a Formula 1. Bine, mă rog, poate mirosi doar dacă chiar încerci să te crezi vreun pilot de pe acolo şi umbli cu pedala în podea toată ziua până miroase a încins. Totul.
Sub capota motorului se găseşte în continuare senzaţionalul motor în patru cilindri, de doi litri, aspirat, care produce o putere maximă de 200 CP la 7.250 rpm. Un kilometru este parcurs cu start de pe loc în 27,5 secunde şi atinge 100 km/h cu start de pe loc în 6,9 secunde. Cutia de viteze cu şase trepte a rămas şi ea nemodificată iar asta înseamnă că ai în continuare rapoarte foarte scurte care garantează reprize extrem de rapide şi acceleraţii fulminante.