Citroen DS3 -Test în România
Citroen. S-a scris mult atât începând cu prezentările iniţiale şi
apoi cu testele internaţionale. Iată că după o aşteptare nu foarte
lungă, Citroen DS3 a ajuns şi în România.
Am primit pentru acest prim test românesc un Citroen DS3
Sport Chic 1.6 THP de 150 CP. Negru cu plafon, oglinzi şi
roţi albe. Primul lucru pe care l-am remarcat este adăugarea unui
logo nou pe capotă. Acesta este sigla specifică modelelor DS. De
fapt, emblema Citroen nu se regăseşte decât pe calandru, roţi şi pe
cheia de contact. Doar faptul că pe hayon scrie Citroen îi
lămureşte pe cei care se întreabă ce maşină este asta. Şi au fost
destul de mulţi uimiţi să vadă un altfel de MINI pe străzile din
Bucureşti.
Maşinile mici şi rapide erau până acum ceva vreme specialitatea
constructorilor francezi. În ultima decadă însă, MINI, sau mai
degrabă BMW, a intrat din plin pe această nişă a modelelor mici,
rapide şi premium. Ceva mai recent, Fiat s-a decis să se alăture
petrecerii cu modelul 500 iar anul acesta Audi a arătat publicului
modelul A1.
Aşa că DS3-ul lui Citroen trebuie să satisfacă. Trebuie să ofere
un feeling premium mult superior modelului C3 pe care este bazat şi
trebuie să ofere o dinamică apropiată modelelor MINI. Şi mai
trebuie un preţ competitiv.
denumire intrată în legendă datorită clasicului model Citroen DS,
maşina preşedinţilor. Apoi a luat platforma tehnică a modelului C3
cu cinci portiere au modificat suspensia şi au montat o caroserie
îndrăzneaţă cu trei uşi. Rezultatul este o maşină mai lungă decât
C3 cu cinci uşi (cu 88 mm).
Noul Citroen DS3 impresionează prin „look-ul” supărat. Farurile
sunt similare cu cele de pe modelul C3 dar cele două linii
verticale de LED-uri ce stau aprinse ziua dau un lplus de
agresivitate. Combinaţia de negru şi cu roţi albe este inspirată şi
atrage atenţia, lucru confirmat şi de mulţimea de capete întoarse
în Bucureşti.
Per total, exteriorul lui DS3 este plăcut şi atrăgător
deci misiunea a fost îndeplinită.