Citroen DS3 -Test în România

Autor: Dan Vache 30 apr. 2010 Test drive

Motorul THP porneşte cu un brum înfundat scos pe evacuarea
dublă
. Plec şi DS-ul se simte rigid. Mai rigid decât orice
alt model Citroen. Însă totul e strâns, bine legat! Schimbătorul
este precis şi nu se mai mişcă atunci când este în treaptă, iar
pedalele oferă o dozare excelentă. De mult nu m-am mai simţit atât
de bine într-un Citroen. Motorul cu turbină dezvoltă 150 CP şi 240
Nm între 1.400 şi 4.000 rpm. Ca nivel de putere, DS3 1.6 THP se
simte mai aproape de un MINI Cooper S decât un Cooper normal. Iar
feelingul este de mini hot hatch şi nu de fashion statement.

Cel mai impresionant lucru la acest motor este că nu se simte ca
un propulsor turbo. De la 1.500 ture în sus, puterea este
livrată liniar şi hotărât fără explozii care nu îşi au
rostul.
Singurul regret este că sunetul înfundat nu se
păstrează şi atunci când motorul este turat. Nu se poate apropia de
un MINI Cooper S în ceea ce priveşte acceleraţia explozivă a
acestuia sau mai ales în ceea ce priveşte reprizele în treaptă.
Însă în viaţa de zi cu zi, DS3 nu se simte lent. Ba chiar dă dovadă
de talente ascunse atunci când vrei să faci o depăşire din scurt.
Cutia cu şase trepte este o revelaţie pentru marca Citroen
fiind incredibil de precisă şi plăcută în utilizare.

Frânele sunt excelente şi din nou trebuie să subliniez cât de bine
se simt pedalele la utilizare.

Dar Citroen are parte de o controversă legată de acest
model. De ani de zile marca franceză este cunoscută pentru
accentul pus de zona confortului.
Şi iată acum un model
rigid şi aproape sportiv. Clienţii fideli mărcii ar putea fi
descumpăniţi. Modelele cu motorizări mai mici din gama DS3 poate
pun ceva mai mult accent pe confort dar versiunea de top prezentă
aici 1.6 THP Sport Chic are o suspensie adaptată pentru dinamică.
Citroen a mizat pe suspensii MacPherson pe faţă şi bară de torsiune
pe puntea spate. Chiar şi aşa rezultatele sunt
impresionante din punct de vedere dinamic.
Este greu de
crezut că acest model are ceva în comun cu confortabilul C3. Ţinuta
de drum este excelentă. Subvirarea apare doar la limită şi doar
simpla ridicare a piciorului de pe acceleraţie este suficientă
pentru a înscrie maşina pe viraj.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide