Citroen C5 3.0 V6 HDI – Test în România
versiunilor Exclusive sunt absolut geniale. Am mai spus
asta şi o voi repeta de fiecare dată când am ocazia. Sunt
adevărate fotolii pe care le poţi regla complex şi
nu am întâlnit persoană care să nu le aprecieze, indiferent de
statura.
La fel ca şi exteriorul, interiorul este
futurist şi după vreo două săptămâni te obişnuieşti cu
volanul cu mijloc fix, cu poziţionarea comenzilor şi cu modul în
care funcţionează ele. Odată cu versiunea 3.0 HDi, Citroen
introduce un nou modul de comandă al sistemului audio care vine cu
o grafică nouă pentru displaz-ul central. Rezoluţia este aceeaşi
dar meniurile sunt acum ceva mai diferite, dar ergonomia a rămas
aceeaşi. În continuare ai parcă mult prea multe butoane pe tot
bordul şi trebuie să te înveţi cu ele.
De exemplu, eu fiind obişnuit cu sistemul de pe maşina noastră
am tot apăsat aiurea pe butoanele noii versiuni, pur şi simplu
dintr-un automatism pe care mi l-au creat multitudinea de butonaşe
şi rotiţe de pe consola centrală. Oricum, modificările sunt minime,
de exemplu pentru controlul volumului ai acum un buton de
mari dimensiuni în loc de mica rotiţă de la vechiul
sistem.
Pentru cei care sunt interesaţi, dacă vă comandaţi maşina
cumpăraţi o trapă şi scaune încălzite. O trapă este perfectă
primăvara-vara iar scaunele încălzite te vor mulţumi pe frigurile
româneşti chiar dacă motorul V6 se încălzeşte uşor în aproximativ
10 minute indiferent cât de scăzute sunt temperaturile.