Spacebox-ul lui Citroen este al patrulea membru al familiei Picasso. Specialitatea casei sunt monovolumele, iar C3 Picasso este cel mai compact dintre ele. Conceptul e mai mult decât interesant, iar designul atrăgător întoarce o nouă pagină în istoria Citroen. După recenta schimbare de identitate a mărcii, Citroen a prezentat conceptul DS.
Liniile de design au fost parţial preluate pe modelul de serie C3 Picasso. Şocheză designul părţii frontale, cu blocurile optice supradimensionate şi cu desenul complex. Conceptul Spacebox implică dimensiuni compacte la şasiu, dar şi un design “cubist” al caroseriei, care maximizează spaţiul interior. Din fericire, “cubul” nu este pătrăţos, Citroen având grijă să îl finiseze frumos la colţuri.
Când îl vezi prima dată eşti uimit. C3 Picasso arată… funky şi colorat. Impresionează jantele opace, care fac ca acest monovolum compact să arate ca o maşină de jucărie. Multitudinea detaliilor din exterior transformă C3 Picasso într-o apariţie exotică. Pe lângă culoarea specială, C3 Picasso este plin de detalii din plastic negru lucios.
Citroen C3 Picasso e mai mare în realitate decât pare din poze. Deşi a fost construit pe aceeaşi platformă cu Citroen C3, Picasso-ul este o apariţie mult mai impozantă. Acest lucru se datorează aspectului pătrăţos, dar care are avantaje la interior.
C3 Picasso oferă spaţiu suficient pentru cinci persoane şi foarte multe bagaje. Portbagajul are un volum de 385 de litri, iar podeaua este dublă. Interiorul e modulabil, inclusiv scaunul pasagerului din faţă putând fi rabatat pentru a permite încărcarea de obiecte agabaritice.
Pasagerii spate sunt răsfăţaţi cu măsuţe individuale, ce au inclusiv spot luminos pentru citit. Există spaţiu suficient pentru cap şi picioare. În faţă, poziţia la volan e un pic dificilă. Reglajele ajută într-o oarecare măsură, dar volanul nu poate fi lungit destul pentru a obţine o poziţie confortabilă.
Interiorul este specific Citroen, dar cu un feeling premium. Multe plastice sunt acum lucioase, iar feţele de uşă sunt îmbrăcate în material textil. Instrumentele de bord sunt amplasate central, iar vitezometrul şi turometrul sunt digitale.
În faţa instrumentelor de bord se află un spaţiu de depozitare unde poate fi găsit şi flaconul de parfum pentru instalaţia de climatizare, un accesoriu tipic Citroen.Motorul testat a fost propulsorul 1.6 HDI de 110 CP. Acesta oferă cuplu suficient, dar C3 Picasso nu este un automobil gândit pentru viteze luminice. Scopul său este de a-şi duce pasagerii în confort acolo unde au ei nevoie.
Şi, pentru acest scop, 110 CP sunt arhisuficienţi. Cutia de viteze are doar cinci trepte si din păcate suferă de acelaşi levier imprecis care se regăseşte şi pe restul modelelor familiei C3. Direcţia este şi ea supraasitată, lucru OK în oraş, dar la drum lung ne-am fi dorit un volan mai ferm.