Citroen C2 – Test in RO
Facelift-ul este discret, doar dacă eşti destul de familiarizat cu imaginea unui C2 vei descoperi că este ceva nou, prin urmare în mare doar proprietarii de C2 vor observa modificările estetice. În schimb maşinuţa are un aer proaspăt, ceea ce îi prinde bine.
Partea frontală câştigă la capitolul expresivitate prin remodelarea spoilerului, decuparea unor prize mai mari şi delimitarea cromatică a zonei proiectoarelor. Grila este încadrată de un chenar cromat, iar logo-ul Citroen este mai bine evidenţiat.
Acelaşi propulsor care vine din pepiniera alergătorilor la 100 metri, un propulsor care urcă în ture extrem de lejer, livrează putere plăcut de consistent şi care mai şi bucură timpanul prin tonalitate. Am remarcat cu plăcere o revizuire a direcţiei şi în special a asistării acesteia.
Ceva mai mult feedback din partea acesteia, ceea ce dă încredere celui de la volan în cazul unui ritm ceva mai alert. Pentru sistemul de frânare nota 10, când stai cu picioarele în bare faţă parcă ai dori să nu le sprijini în portbagajul colegului de trafic din faţa ta. Ceva îmi spune că s-a aruncat o privire şi la suspensie la acest facelift pentru că oferă o idee ceva mai mult confort fără a pierde din rigoare specifică unei suspensii sport.
Poţi salva puţin situaţia prin a schimba manual de la padelele din spatele volanului, dar trebuie să iei în calcul un două secunde pentru fiecare schimbare. Ţinuta de drum este o plăcere. Extrem de neutră maşinuţa, cu o simpatică tendinţă de supravirare la intrarea pe viraje şi asta pentru că spatele este extrem de uşor. O plăcere maşinuţa, singurul minus ar fi lipsa unei cutii manuale care să aducă staisfacţii.
Poate consumul în regim sport sperie puţin, undeva pe la 13-14 litri şi autonomia scăzută în aceleaşi condiţii. A fost o zi plăcută de test, doar că a doua zi am descoperit iarăşi eterna şi fascinanta Românie, cineva îmi furase ştergătoarele de la C2.