Citroen C2 Sportchic – test în RO
Pentru că am evidenţiat întâi minusurile dinamice ale acestui model, pe care, însă, mama – care crede că Loeb joacă în naţionala Franţei ca portar – le-ar putea vedea chiar plusuri din perspectiva unui stres mai puţin, o să enumăr şi plusurile. Motoraşul este destul de voinic şi, chiar cenzurat puţin de cutie, se exprimă coerent mai ales mai sus în turaţii. Ţinuta nu este foarte confortabilă, ci mai degrabă sportivă, trecerile peste denivelări fiind anunţate cu exactitate. La acest lucru contribuie din plin jantele pe 16 inchi, care arată extraordinarr, dar cer şi o suprafaţă de rulare cât mai bună. Pe şosea C2 SportChic este foarte plăcut şi datorită dimensiunilor previzibile şi a consolelor cât mai scurte ai impresia că te afli într-un kart. Datorită spatelui foarte uşor, deşi are tracţiune faţă, poţi provoca destul de uşor supravirarea, dar cu siguranţă mama nu va fi interesată de acest aspect, ci mă va întreba cât costă.
În concluzie, este un model cu destul lipici pentru publicul feminin, mai ales pentru acel segmentul care nu apreciază modelele auster, fiind o alternativă excelentă la modelele cu "pretenţii" din clasa mică. Pentru cei care pun mai mult accent pe prefixul Sport din SportChic recomand versiunea de 125 CP, cu cutie manuală în 5 trepte. Versiunea avută la test rezonează mai mult pe sufixul Chic, adică exact ce îşi doreşte o mamă corporatistă
Deci ecuaţia are următoarele variabile: interior bine finisat, dacă se poate cu accente premium, dimensiuni cât mai compacte, cutie automată, senzori de parcare (oricând sunt bine veniţi) şi pentru a avea impresia că a făcut o afacere straşnică (defect profesional de om de vânzări) are nevoie şi de o reducere consistentă.Cam la toate aceste cerinţe răspunde Citroen C2 SportChic. Astfel am decis să investighez problema personal.
În privinţa aspectului C2 SportChic cu facelift, te surprinde. Nu are candoarea altor modele şi nu pare excesiv de efeminat, ducându-mă mai degrabă cu gândul la maşinile din Junior WRC, decât la o maşină de damă. Faceliftul schimbă mimica într-una mai expresivă, dar nu schimbă caracterul acestui model. De asemenea, cu o lungime de 3,66 metri o poţi gara aproape oriunde şi datorită senzorilor de parcare nicio reprezentată a sexului frumos nu se va mai teme de parcările laterale. Care senzori nu te atenţionează doar prin „piuieli” succesive, ci şi vizual prin intermediuul unor gradaţii, uşurând mult treaba neplăcută de a parca.
Materialele din habitaclu sunt în partea superioară a scalei calităţii, iar scaunele bej din piele aduc multă luminozitate într-un habitaclu care altfel ar fi fost mult prea sobru. Aşa putem spune că atmosfera predominantă este una deosebit de elegantă. Mai devreme spuneam de un deja-vu cu maşini de raliu, acest lucru s-a repetat şi în interior, mai ales datorită vitezometrului digital şi a LED-ului care clipeşte atunci când ai ajuns la capătul turaţiilor.
Vezi pe pagina următoare ce alte elemente comune mai are în comun cu maşinile de curse