Mi-a plăcut C2 Sport Chic, pe care l-am avut la test în urmă cu ceva vreme. O jucărie de 125 CP care te face să redescoperi puritatea condusului. Acum am primit cheile de la un C2 identic celui din urmă cu câteva luni, doar că între timp acesta a trecut pe la o clinică unde a primit un facelift şi de unde s-a pricopsit cu o cutie SensoDrive cu clapetele pe volan.
Faceliftul este discret, aşa că doar dacă eşti destul de familiarizat cu imaginea unui C2 vei descoperi că ai de-a face cu ceva nou. În schimb maşinuţa are un aer proaspăt, care o prinde bine.
Partea frontală câştigă la capitolul expresivitate prin remodelarea spoilerului, decuparea unor prize mai mari şi delimitarea cromatică a zonei proiectoarelor. Grila este încadrată de un chenar cromat, iar logo-ul Citroen este mai bine pus în evidenţă.
La interior mari diferenţe nu am observat, dar totul arată mai bine acum. O asamblare mai îngrijită şi parcă o mică revizuire a materialelor. Nu am apreciat volanul, care este o idee cam mare, şi nici faptul că, la cei 190 cm ai mei, nu mi-am găsit poziţia ideală în spatele lui.
Acelaşi propulsor care vine din pepiniera alergătorilor în cursele de 100 de metri, un propulsor ce urcă în ture extrem de lejer, livrează putere consistent şi bucură timpanele prin tonalitate. Am remarcat cu plăcere revizuirea direcţiei, în special a asistării.
Ceva mai mult feedback din partea acesteia, fapt ce dă încredere celui de la volan în caz că imprimă maşinii un ritm ceva mai alert. Pentru sistemul de frânare – nota 10, când stai cu picioarele în bare parcă ai dori să nu ţi le sprijini în portbagajul colegului de trafic din faţa ta.
Ceva îmi spune că s-a aruncat o privire şi la suspensie cu ocazia acestui facelift, pentru că livrează ceva mai mult confort, fără a pierde însă din rigoarea specifică unei suspensii sport. Iar zgomotul provenit de la aceasta este mult mai discret la interior.
Despre cutia SensoDrive nu aş dori să vorbesc prea mult, ci doar să îmi aduc aminte de versiunea manuală cu 5 rapoarte, care era extrem de imprecisă. Cutia e bună în traficul urban într-un regim de mers relaxat. Dacă însă ţinteşti la ceva atitudine, ar fi bine să îţi iei gândul, pentru că vei fi dezamăgit, cutia fiind una mecanică pilotată electronic.
Poţi salva puţin situaţia dacă schimbi manual de la padelele din spatele volanului, dar trebuie să iei în calcul cam două secunde pentru fiecare schimbare. Ţinuta de drum e o plăcere. Extrem de neutră maşinuţa, cu o simpatică tendinţă de supravirare la intrarea pe viraje, pentru că spatele este extrem de uşor.
Singurul minus ar fi lipsa unei cutii manuale care să dea satisfacţie. Poate consumul în regim sport sperie puţin, situându-se undeva pe la 13-14 litri.A fost o zi de test plăcută, doar că în următoarea am descoperit din nou eterna şi fascinanta Românie: cineva îmi furase ştergătoarele de la C2.