Chevrolet Spark este disponibil în
România în 6 versiuni de echipare. Prima, denumită simplu Spark,
porneşte de la 7690 de euro, are ABS,
servodirecţie şi 6 airbaguri. Spark+ are un preţ de bază de 8385 de
euro şi vine în plus cu cd-player cu mp3, conectivitate usb,
geamuri electrice şi închidere centralizată. Spark LS costă 9060 de
euro, dar oferă aer condiţionat, faruri ceaţă, volan reglabil în
înălţime şi oglinzi în culoarea caroseriei. Toate aceste versiuni
vin cu motorul de 1.0 litri şi 68 CP.
LS+ poate fi comandat de la 9150 de euro, vine cu oglinzi
electrice şi computer bord plus comanda sistemului audio de pe
volan, iar opţional, se poate alege şi motorul de 1,2 litri. Acesta
însă echipează în exclusivitate şi cea mai scumpă variantă, LT,
care porneşte de 10.380 de euro. Printre dotări regăsim aerul
condiţionat automat, 4 boxe şi 2 tweetere precum şi spoilerul faţă
sport.
Astfel, la puţin peste 10.000 de euro ai o maşină ideală
pentru oraş, cu toate dotările de care ai nevoie.
Confortabilă, agilă, plăcută şi cu un consum redus, Spark dă multe
motive concurenţei să se îngrijoreze. Iar garanţia oferită, de 3
ani sau 100.000 de km poate fi extinsă cu până la 2 ani.
Achiziţionarea mărcii Daewoo
de către General Motors şi branduirea acesteia în Chevrolet
pare să fi fost o decizie înţeleaptă. În plus, evoluţia
noilor modele este cel puţin interesantă. După ce noul
Chevrolet Cruze a reuşit să facă o impresie foarte bună, un nou
model, de această dată de clasă mică, ne impresionează.
Şi vorbim aici despre Chevrolet
Spark. Nu cred că mai are rost să menţionez numărul de priviri
întoarse pe stradă, mult mai mare decât cele obţinute de maşini
poate şi de 10 ori mai scumpe. Asta pentru că vorbim evident, de o
vedetă de cinema,
noul Spark fiind unul dintre personajele principalele din
partea a doua a filmului Transformers.
Interesant este că designerii Chevrolet au reuşit să
păstreze tema blocurilor optice rotunde, formele specifice
fiind regăsite şi în noua generaţie, însă integrate în ceva nou. În
linii şi unghiuri ascuţite, un design îndrăzneţ şi
modern, care cu siguranţă va ajuta foarte mult vânzările
viitoare ale modelului Chevrolet.
Farurile şi stopurile mari ocupă o mare parte din suprafaţa
maşinii, şi îi dau evident un aer de superioritate. Iar dacă stau
bine să mă gândesc, cred că această generaţie merită mai
mult titlul de „Micul gigant” purtat de strămoşul Matiz.
Faţă de acesta, contrastul între roţile subţiri şi caroseria foarte
înaltă pare să fie şi mai mare. Cu toate acestea, odată suit la
volan, impresia este mult mai bună.