Chevrolet Epica 2.5 6AT
Sincer, aici am vrut să ajung, la această cutie automată, pentru că este elementul de noutate. Sunt adeptul cutiilor manuale, dar, atunci când este cazul, apreciez din suflet una automată. Aşa se întâmplă şi cu Chevrolet Epica. Maşina nu se doreşte o sportivă, nu vrea să doboare recorduri de acceleraţii laterale, lăsând asta pe seama echipei din WTCC, unde Lacetti se bine.
Noua cutie aduce, pe lângă confortul sporit la volan, şi o diminuare a consumului cu aproximativ 15% în cazul propulsorului de 2,5 litri pe benzină. Sunt îmbunătăţite şi reprizele, cu 10% în intervalele 0-40 km/h şi 0-60 km/h.
În viaţa de zi cu zi, regimul automat este extrem de agreabil, schimbând lin, aproape imperceptibil. La nevoie, cutia retrogradează şi două trepte pentru a oferi putere. Regimul manual se dovedeşte cam lent, fiind recomandat doar pentru a beneficia de frână de motor sau pentru a menţine o treaptă. Poate că maşina ar trebui să vină în echiparea de serie cu această cutie, lăsând versiunea manuală celor care vor aşa ceva.