Chevrolet Cruze LT 2.0 Diesel – Ep. IV: BUGETUL

Publicat: 21 05. 2009, 00:10

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL CHEVROLET CRUZE

Lista de dotări standard mă contrazice clar, vorbind de la sine. Dacă o parcurgem, ne dăm seama că "LT" devine echivalentul lui "full-option", acest nivel de echipare conţinând aproape toate dotările din listă. Doar câteva sunt opţionale, dar ţin mai mult de factorul superconfort decât de strictul necesar: vopseaua metalizată, trapa electrică, sistemul de navigaţie sau pachetul piele (care include şi scaune faţă cu încălzire).

Opţiunile totalizează 3.290 euro suplimentari, aşa încât un Chevrolet Cruze full-full-option ajunge la un preţ maxim de 20.660 euro (iar, la Rădăcini Motors, discountul de 500 euro duce la suma de 20.160 euro). O propunere cu adevărat full-tentantă în domeniul sedanurilor compacte cu motoare diesel potente.

De fapt, încă din echiparea de bază a celui mai ieftin Chevrolet Cruze (cel la 13.200 euro), nivelul de dotări standard este curpinzător, fiind disponibil chiar şi sistemul de control al stabilităţii ECS+TCS. În ce priveşte nivelul LT, Chevrolet Cruze oferă cam tot ce doreşte un client de clasă medie, astfel că raportul preţ/echipare este unul excelent.

Nu acelaşi calificativ îl primeşte consumul de carburant, care poate fi considerat doar ok, în limite rezonabile. Deşi în teorie consumul urban are valoarea de 7,0 litri/100 km, realitatea ne arată un 8 la sută în cea mai mare parte a timpului (în condiţii de trafic stresant, chiar 8,5 litri/100 km).

La drum lung, cam greu se coboară sub 5 litri/100 km, în principal datorită resurselor motorului diesel, care te face să preferi vitezele mai ridicate.

Aşa încât, realist vorbind, consumul mediu real nu este de 5,6 litri/100 km, ci mai aproape de valoarea de 6,5 litri/100 km – şi asta într-un regim normal spre dinamic.

Deci autonomia pe care o va asigura rezervorul de 60 de litri va fi sub 1.000 km, deoarece 150 CP nu sunt foarte zgârciţi la pompă (este adevărat, sunt mai puţin pretenţioşi decât cei 143 CP ai motorului pe benzină de 1,8 litri).

Teoretic, există şi o versiune mai puţin dopată a acestui diesel de 2,0 litri, care oferă doar 125 CP, însă diferenţele sunt atât de mici încât, practic, nu cred că vor exista cumpărători pentru această versiune ceva mai slabă.

Mult mai atractiv ar fi un diesel de cilindree mai mică şi cu o putere de maxim 120 CP, care ar putea avea un preţ în jurul a 15.000 euro – ceea ce, corelat cu un nivel bun de echipare, ar însemna o ofertă redutabilă.

Deocamdată, Chevrolet Cruze 2.0 Diesel LT, cu preţul de pornire de 17.370 euro, este o maşină cu un preţ foarte bun raportat la nivelul de echipare, la cum arată din exterior şi ce interior oferă. Cu atât mai mult cu cât vorbim de un model proaspăt lansat pe piaţă, nu o maşină care are deja câţiva ani la activ şi se vinde din stoc.

În concluzie, noul Chevrolet Cruze are un preţ excelent pentru ceea ce oferă, chiar dacă apare într-o perioadă de criză. Şi, chiar dacă avem câteva minusuri de care să ne legăm, preţul şi nivelul bogat de echipare sunt argumente imbatabile, dublate de schimbarea de imagine a mărcii.

Cu alte cuvinte, Chevrolet Cruze este o maşină reuşită, cu un raport preţ/dotări şi mai reuşit, având toate premisele pentru un bun succes pe piaţa auto de la noi.

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL CHEVROLET CRUZE

Ştiţi care este preţul de pornire pentru Chevrolet Cruze? Adică pentru versiunea de bază cu motor pe benzină de 1,6 litri şi echipare BASE A/C. Cei mai mulţi probabil ştiţi deja, deoarece reclama la noul Chevrolet Cruze este pe toate gardurile: 13.200 euro.

13.200 euro pentru un sedan compact care aduce un suflu nou pentru marca americano-coreeană, cu un aspect exterior total schimbat faţă de celelalte modele din gama Chevrolet, un interior modern şi ergonomic şi un comportament rutier la cote bune.

Dacă atâta costă cel mai ieftin model, este normal ca dieselul cel mai potent şi versiunea de top să cocheteze cu bariera celor 20.000 euro, nu?

Ei bine, NU. Modelul Chevrolet Cruze 2.0 Diesel LT 150 CP are un preţ de pornire de 17.370 euro – iar dealerul Rădăcini Motors, care ne-a furnizat maşina de test, oferă un discount de 500 de euro, aşa încât maşina de test avea un preţ de pornire de 16.870 euro (adăugând vopseaua metalizată, 330 euro, preţul final al maşinii din imagini ajunge la 17.200 euro).

Deci preţul maşinii este la jumătatea distanţei între 15.000 şi 20.000 euro, ceea ce devine mai mult decât interesant.

Să recapitulăm:

  • avem un design modern, total schimbat faţă de ce ne obişnuise până acum Chevrolet
  • avem un interior modern, cu un aspect plăcut şi o ergonomie foarte bună, iar calitatea este de la mulţumitor în sus
  • spaţiul interior este mai mare decât ne-am aşteptat, cu multe spaţii de depozitare, iar portbagajul este suficient de încăpător
  • motorul diesel este potent şi trage bine, deşi cutia de viteze îl cam penalizează, iar ţinuta de drum este sigură şi oferă un bun confort, ba chiar şi un dinamism acceptabil

Prin urmare, preţul ascunde compromisuri la nivelul echipării, nu?

Din nou NU, nici acum nu am dreptate!