VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL CHEVROLET CRUZE
Motorul diesel de sub capota lui Chevrolet Cruze este, de fapt, cel mai puternic din gamă la ora actuală, fiind cu sistem de injecţie common-rail şi turbo cu intercooler. Nivelul său de zgomot este acceptabil, ba chiar mulţumitor comparativ cu restul dieselurilor comparabile ca putere şi cilindree. Un plus pentru nivelul de zgomot rezonabil chiar şi la viteze mari.
După cum remarcam şi înainte, sub 2.000 rpm propulsorul este destul de lent, "meteahnă" întâlnită cam la toate motoarele concurente. Însă, după acest prag, beneficiezi de 320 Nm, care se simt la reprize. Păcat, totuşi, că nu este cuplat cu o cutie de viteze cu 6 trepte, ceea ce i-ar fi conferit un răspuns şi mai prompt.
Aşa, cutia cu doar cinci trepte presupune o turare ceva mai mare pentru ca, la schimbarea treptei, acul să nu cadă sub 2.000 rpm şi să rămâi în zona cuplului maxim.
Totuşi, motorul nu se doreşte a fi sportiv – lucru demonstrat şi de acceleraţia până la 100 km/h în 10 secunde, un timp mediu pentru un astfel de propulsor. Dar poate fi etichetat fără probleme ca fiind destul de dinamic, permiţând o rulare rapidă şi depăşiri în forţă (dacă se retrogradează la momentul oportun).
Impresia generală lăsată la drum de Chevrolet Cruze, echipat cu acest motor, este de maşină nu foarte agresivă, care preferă un condus mai calm. Principalul factor care îţi taie avântul sportiv este cutia de viteze, aşa încât Cruze diesel se dovedeşte o alegere bună pentru cei care vor să se bazeze în orice moment pe resursele motorului, dar nu adoptă un stil de conducere la limită decât în puţine situaţii.
Cred că o versiune diesel mai puţin potentă ar fi o propunere ideală pentru cei care vor de la un diesel un comportament decent, consumul fiind pe primul plan. O cilindree mai redusă (din motive de impozitare) şi o putere de 110-120 CP mi se par foarte ok pentru un familist.
În concluzie, ce impresii a lăsat Chevrolet Cruze 2.0 Diesel la proba de conducere?
VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL CHEVROLET CRUZE
O maşină europeană, faţă de una americană, are în primul rând o ţinută de drum mai bună, datorită unei suspenii mai tari. Ceea ce este şi cazul lui Chevrolet Cruze, al cărui nume se potriveşte cu termenul "cruise" doar într-o anumită măsură.
De ce am început cu lucruri care ţin de suspensie? Doarece Chevrolet Cruze se simte, pe drum, că a fost conceput ca un concurent pentru modelele europene. Adică are o setare mai rigidă a suspensiei, ceea ce duce la un compromis interesant între sportivitate şi confort.
Suspensia spate, surpriză, nu mai este independentă ca la Chevrolet Lacetti, ci are o configuraţie mai clasică: semiindependentă, cu braţe trase şi bară de torsiune. Puţin cam ciudat, în condiţiile în care mulţi concurenţi din clasa compactă adoptă soluţia suspensiei independente pe spate.
Rezultatul nu dezamăgeşte, totuşi. Maşina de test, fiind în echiparea de top LT, vine standard cu jante din aliaj de 17 inch, acest lucru ducând la o amortizare mai seacă la trecerea peste denivelări, unde se şi aude distinct cum suspensia lucrează. Din fericire, nici un pasager nu va fi zdruncinat foarte tare, confortul pe asfalt deteriorat sau piatră cubică fiind surprinzător de acceptabil.
La drum lung, stabilitatea la viteze mari nu are de suferit, iar suspensia absoarbe foarte bine denivelările, cu o notă de rigurozitate germană. Rigurozitate care se diminuează atunci când ajungem pe viraje, unde caracterul subvirator se face simţit în limite normale. Maşina beneficiază standard de sistem de control al stabilităţii ESC+TCS, intervenţia acestuia la o abordare dinamică a virajelor scutind pneurile să "fluiere" prea mult.
Teoretic, sistemul electronic poate fi scos din funcţiune, la apăsarea butonului din dreapta schimbătorului. În practică, însă, acest lucru nu îi conferă celui de la volan senzaţii interesante într-un regim sportiv, mai ales că acum limitele suspensiei se fac mai bine simţite. Cu ESC pus pe "off", ruliul rămâne redus, dar subvirarea este destul de importantă dacă se exagerează cu pedala de acceleraţie.
Ca o concluzie intermediară, suspensia lui Chevrolet Cruze este un compromis suficient de bun, avantajând siguranţa în condiţii normale de condus, chiar dinamice. Confortul este mai mult decât satisfăcător, în ciuda jantelor de 17 inch, în timp ce gradul de sportivitate al maşinii pe viraje este la cote mai reduse – deşi aspectul agresiv al caroseriei probabil îi va face pe mulţi să dea frâu "pilotului de duminică".
Cum se comportă celelalte subsisteme ale lui Chevrolet Cruze?