VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL CHEVROLET CRUZE
Studentul Chevrolet Cruze este printre cei mai buni din clasa sedanurilor compacte la examenul privind interiorul. Vine cu foarte multe avantaje:
Ar mai fi de lucrat în ce priveşte calitatea unor plastice, care rămân la impresia de ieftin (de fapt, de ce s-ar ascunde proiectanţii după deget, câtă vreme impresia generală este de "ieftin şi bun"?!). Dar acest lucru devine un minus foarte mic faţă de marile plusuri enumerate mai înainte.
Din punctul de vedere al unui european pragmatic, interiorul lui Cruze este foarte bine gândit pentru utilizarea cotidiană, mai ales că este "îmbrăcat" într-un aspect dinamic şi modern. Adică exact ceea ce te aştepţi de când vezi exteriorul maşinii.
Prin urmare, interiorul lui Chevrolet Cruze nu doar că nu dezamăgeşte, dar surprinde extrem de plăcut în multe privinţe, fiind un răspuns foarte reuşit dat concurenţei.
În episodul următor vom vedea dacă, sub aspect dinamic, Chevrolet Cruze face o figură la fel de bună.
VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL CHEVROLET CRUZE
Cum ne întâmpină la interior o maşină coreeană? Păi ar trebui să ne aşteptăm, în primul rând, la un aspect cuminte, cu multe plastice ieftine şi, în general, fără pretenţii. Ceea ce nu e cazul la Chevrolet Cruze, deşi e o maşină coreeană.
Primul impact vizual te duce cu gândul la modele japoneze sau europene, moderne şi din clase superioare. Volanul are un design agresiv, consola centrală o amenajare modernă, iar aspectul general este aproape dinamic, mai ales că nu eşti înconjurat total de negru sau gri-uri prea închise.
Principala "vină" o poartă textura bordului, o împletitură interesantă, soluţie pe care nu am mai întâlnit-o în această clasă. Ornamentele din plastic argintiu sunt şi ele decent realizate, fie că vorbim de inelele "cromate" ale indicatoarelor sau de ornamentul de pe consola centrală.
Plasticele bordului sunt de două feluri: ieftine şi foarte ieftine, dar fără a crea o impresie neplăcută. Este adevărat, mai diminuează din senzaţia de maşină de clasă mai elevată.
O dată aşezat în spatele volanului, îţi vine să nu îl mai laşi din mână. Nu e cel mai bine profilat "covrig" din clasă, dar are un aspect reuşit, surprinzător pentru ce te-ai aştepta de la o maşină coreeană ieftină. Este îmbrăcat în piele, la fel ca şi schimbătorul de viteze – acesta, însă, nu îţi dă o senzaţie foarte plăcută, având o măciulie parcă prea mare (iar, mai încolo vom vedea ce alte surprize ne mai oferă).
Pe volan găsim comenzile pentru cruise control şi pentru instalaţia audio – butoanele sunt plasate judicios, fiind uşor accesibile cu degetele, însă par puţin cam mici şi necesită obişnuinţă mai îndelungată, pentru că tot timpul vei fi tentat să le cauţi cu vederea, pentru a nu apăsa altceva.
În schimb, butoanele de pe consola centrală sunt toate foarte mari şi cu indicaţii lizibile. Practic, dintr-o privire scurtă înţelegi imediat care buton pentru ce este, aşa că în timpul condusului nu vei fi prea distras dacă le manevrezi. În plus, afişajul central, din partea superioară a consolei, are indicaţii foarte mari şi vizibile chiar şi cu coada ochiului.
Interesant, legat de displayuri şi afişajul albastru al acestora, senzaţia este de deja-vu – seamănă foarte mult cu afişajul din Chevrolet HHR, o maşină americană get-beget. Cred că şi soluţia nu foarte intuitivă de navigare prin meniul computerului de bord tot de la americani e preluată – nu apeşi pe butonul de pe capătul manetei, ci trebuie să răsuceşti capătul ei, deci e nevoie de două degete şi de distragerea atenţiei de la drum.
Cum stăm cu spaţiile de depozitare în Chevrolet Cruze?