Chevrolet Captiva 2.0 D LT MT High este denumirea completă
a acestui model, iar singurele lucruri care nu le apreciez la acest
nivel de dotare sunt trasmisia manuală cu (doar) 5 trepte, şi
…transmisia manuală! Aş mai zice-o şi o a treia oară.
Nu cunosc multe persoane care şi-ar mai cumpăra un SUV manual. Pur
şi simplu nu ştiu de ce ar face cineva aşa ceva. Vorbim de nişte
maşini în general mari, capabile şi confortabile. De ce ai mai vrea
să-ţi oboseşti piciorul stâng, nu ştiu.
În rest, am dus lipsa unor faruri cu xenon, care iluminează mult
mai bine decât unele obişnuite. Nivelul de echipare LT High oferă
următoarele dotări standard: Scut motor argintiu, plasă fixare
bagaje, parbriz atermic cu protecţie solară, scaun şofer reglabil
electric cu suport lombar (aleluia), tapiţerie piele, încălzire în
scaune şofer/pasager, geamuri electrice faţă-spate, oglinzi
electrice încălzite, cruise control, slot USB, volan reglabil
înălţime-profunzime îmbrăcat în piele, manetă schimbător îmbrăcată
în piele, ţeavă eşapament dublă cu ornament cromat, aer condiţionat
automat, sistem audio mp3 cu 6 CD changer şi 8 incinte acustice,
proiectoare ceaţă, ESC 2 (include TCS – sistem de control al
tracţiunii, TSA – asistenţă la stabilizarea remorci, HBA – asistare
hidraulică la frânare şi DCS – sistem de control la coborârea
pantelor.
Cam acestea ar fi dotările cele mai importante. Trebuie menţionat
şi faptul că are şi sistem de navigaţie cu cameră video pentru
marchearriere; însă aceasta este opţională şi costă 700 euro (TVA
inclus).
Ţinând cont de faptul că preţul total al acestei maşini,
exact cum este ea, depăşeste cu puţin pragul de 30.000 euro (mai
exact 30.650 + cei 700 euro pentru Navi) nu pot decât să mă declar
mulţumit de raportul preţ-dotări-performanţă.
Versiunea cu trasmisie automată costă cu 1.300 euro mai mult însă
din punctul meu de vedere, merită fiecare cent în plus.
Mă declar extrem de curios legat de apariţia versiunii cu facelift.
Nu ştiu dacă va fi ceva radical, probabil că nu; însă noua
filozofie de design Chevy Europe nu este deloc rea. Cruze,
Spark…au nişte linii foarte moderne şi agresive. În cazul lui
Captiva, probabil va trebui să aşteptăm următoarea generaţie pentru
a le vedea puse în practică şi la singurul SUV Chevrolet disponibil
la noi în ţară.
Deja
nu mai este amuzant. Şi nici „ca din poveşti” sau acceptabil. Deja
ninge de la sfârşitul lui decembrie. Iar faptul că s-a mai potolit
traficul (din cauza celor care-şi lasă maşinile acasă) nu mai
reprezintă un beneficiu atât de mare, mai ales atunci când începe
să te calce pe nervi situaţia.
Dar atunci când mă simt uşor copleşit de faptul că trăim într-o
ţară hibridă, jumătate România, jumătate Siberia, mă liniştesc
amintindu-mi cât de norocos am fost atât iarna aceasta cât şi în
cele precedente.
Acum două ierni am avut aceeaşi problemă cu ninsorile. Pentru cei
care-şi aduc aminte, a nins într-o manieră mult mai „sănătoasă” iar
zăpada îngropase maşinile mai bine decât anul acesta. Ce-i drept
n-a durat decât o săptămână sau câteva zile, dar intensitatea era
similară.
Norocul meu atunci era că circulam la volanul unei
Honda CR-V, un SUV compact care s-a descurcat mai mult decât
admirabil în faţa nămeţilor şi a străzilor acoperite parcă de o
avalanşă. Drumurile în afara oraşului le-am făcut cu un
Hummer H3, care l-a fel…imposibil de învins pe orice condiţie
meteorologică.
Anul trecut nu prea am avut zăpadă iar Jetta Sportline 2.0 TDi DSG
în care mă aflam atunci, s-a ţinut ca un campion veritabil –
datorită în mare parte gumelor de iarnă. Însă atunci când vine
vorba de zăpadă, n-ai să greşeşti cu un sistem de tracţiune
integrală.
Iată-ne acum în iarna lui 2009-2010 (parţile ambilor ani) iar eu
în loc să mă plâng de condiţiile de afară, preferă să mă bucur de
faptul că am mijloace prin care să-i fac faţă. Chevrolet Captiva LT
2.0 D este numele său iar spre uimirea mea, nimic nu i-a stat în
cale iarna aceasta.