Cel mai sexy hot hatch compact: Opel GTC Astra 1.6 Turbo (180 CP)
Aş putea să vă plictisesc multe minute cu diverse epitete, metafore şi hiperbole despre Opel GTC Astra, dar vă las să priviţi pozele. Pardon, să le admiraţi. Iar dacă vă place şi simţiţi un impuls să o călăriţi, pardon, să o conduceţi, să ştiţi că, în realitate, lucrurile sunt şi mai hot. Şi nu mă refer neapărat la hot-hatch.
Cei de la Opel au reuşit, practic, să ne ofere cea mai voluptoasă maşină de clasă compactă cu aere sportive, noul GTC fiind mai lasciv decât precedentul, în funcţie de culoare fiind un magnet mai mult sau mai puţin puternic.
Eu aş fi vrut o particularizare mai accentuată a părţii frontale, care, faţă de un Astra hatchback în 5 uşi, se diferenţiază subtil prin grila frontală mai mică şi prin fanta inferioară mai voluminoasă. Totuşi, farurile cu Xenon au un design aparte, iar jantele de 18 inch sunt o carte de vizită serioasă.
Spatele GTC-ului rupe tot cu ”şoldurile” pronunţate, plafonul frumos plonjat, luneta sportivă şi stopurile cu un design ravisant. Nu ştiu de ce, parcă doar evacuarea ovală nu este prea bine integrată în peisaj, dar vorbim de o influenţă minoră a acesteia. Dacă GTC Astra ar fi un fotomodel, ar fi playmate-ul anului garantat!
Ameţit de cum arată pe-afară, m-am trezit într-un univers interior puţin cam diferit faţă de ce mă aşteptam. Adică mult mai puţin extravagant, deoarece vorbim de aceeaşi planşă de bord ca la modelul Astra în 5 uşi.
Ceea ce nu e neapărat rău, deoarece designul interior al noii Astra a fost gândit încă de la început să ofere mai mult rafinament decât o făceau precedentele generaţii. În plus, nivelul de echipare Sport al maşinii de test vine cu nişte ornamente plăcute pe mânerele uşilor sau pe consola centrală.
Din păcate, impresia generală este umbrită de partea centrală a consolei, dominată de mult plastic obişnuit (de ce nu au pus şi aici un ornament negru ca pe mânerele uşilor?) şi cu butoane cam aglomerate pentru instalaţia audio şi climatizare. Ca aspect, e ok, dar ergonomia necesită cam multă obişnuinţă.
În schimb, avem parte de scaune cu o profilare foarte bună, cel pentru şofer având şi reglaj pentru o treime a şezutului. Poziţia la volan este foarte bună pentru cei care apreciază maşinile dinamice, doar diametrul volanului mi se pare cam mare (deşi are o priză foarte bună).
Fiind un hatch-aproape-coupe cu doar 2 portiere, evident că accesul pe banchetă este îngreunat, dar, în mod interesant, în spate se stă mai bine decât mă aşteptam, fără ca spaţiul mai strâmt pentru cap şi picioare să mă tortureze.
Şi încă un lucru de aplaudat: capacitatea portbagajului, de 370 de litri în configuraţia cu 5 locuri, dar care, prin rabatarea banchetei, îţi permite o modularizare destul de interesantă pentru o maşină de la care nu te aştepţi să aibă un asemenea caracter practic.
Prin urmare, ”blonda” GTC te face să-ţi suceşti gâtul după ea, dar, când îi ”intri pe sub piele”, vezi că e o ”damă” destul de obişnuită, ba chiar are puţine valenţe de ”gospodină” prin caracterul practic foarte bun pentru un hot-hatch.
Dar oare cum i se potriveşte lui GTC Astra 1.6 Turbo ipostaza de amantă înfocată? VEDEM PE PAGINA URMĂTOARE