Fiind o maşină care arată bine, Opel GTC Astra mă aşteptam să aibă şi un preţ mai măricel, pentru că, nu-i aşa, designul reuşit cam costă. Cel mai ieftin Opel GTC Astra are un preţ de pornire de 17.580 euro (TVA inclus), fiind vorba despre versiunea turbo de 1,4 litri şi 100 CP.
Prin urmare, nu e tocmai ieftin, în condiţiile unui motor de bază nu chiar interesant. Deci, dacă venim cu un motor aproape dublu ca putere, asta înseamnă şi un surplus de nişte mii bune de euro, right?
Wrong! Pentru că versiunea de top Opel GTC Astra 180 CP are un preţ de pornire surprinzător de decent: 19.675 euro în echiparea ”Enjoy”, cu doar 2.095 euro mai mult decât GTC-ul de bază. Adică, sincer, de ce m-ar mai interesa celelalte versiuni de motorizare pe benzină?!
Un alt lucru bun este faptul că pentru versiunea de echipare superioară ”Sport” trebuie să plusezi cu numai 1.380 euro, ceea ce ne duce la un preţ de 21.055 euro. Faţă de Enjoy, echiparea Sport plusează cu scaune sport, climatizare automată şi superbele jante de 18 inch, deci raportul preţ/echipare este foarte bun pentru GTC Astra.
Sincer, nu trebuie evitat pachetul Sport (opţional pentru 1.825 euro), prezent pe maşina de test şi care presupune sistemul FlexRide şi faruri cu Xenon – în primul caz te poţi bucura de plusul de dinamism şi feeling sportiv conferit de butonul ”Sport”, în al doilea caz aspectul maşinii devine mai agresiv graţie designului interesant al farurilor cu Xenon.
VEZI AICI PREŢURILE ŞI DOTĂRILE LUI OPEL GTC ASTRA
Prin urmare, un preţ foarte bun pentru cum arată maşina, pentru dinamismul decent pe care îl oferă şi pentru un interior reuşit, ba chiar surprinzător de practic. Consumul nu e un punct forte, mai ales dacă apelezi din plin la serviciile butonului Sport – caz în care computerul de bord te gratulează, în general, cu valoarea fatidică de 13 litri/100 km.
Dacă, însă, eşti mai temperat, în general poţi obţine valori medii de 9-10 litri/100 km, fără să faci rabat prea mare de la un stil dinamic. Dacă vrei GTC-ul doar pentru cum arată, la ce bun să apelezi la acest motor de top, nu? Dacă, însă, vrei putere, compromisul ţinând de consumul relativ mare mi se pare acceptabil.
CONCLUZIE
În cazul lui Opel GTC Astra, aproape totul ţine de cum arată. De fapt, arată aşa de bine şi de sexy, încât restul lucrurilor par să nu mai conteze. Din fericire, cei de la Opel nu au făcut rabat în celelalte domenii, iar versiunea turbo de 180 CP dovedeşte un dinamism corect, în timp ce interiorul arată potrivit şi e chiar practic.
Aşa încât, chiar dacă unii rivali se vor lăuda cu plusuri la capitolul dinamism, Opel GTC Astra nu are de să-şi facă probleme. Dimpotrivă, probleme ar trebui să-şi facă oficialii Opel din cauza cererii foarte mari pentru cel mai sexy hatch compact. Care, iată, ”riscă” să devină una dintre obsesiile generaţiei tinere de şoferi şi şoferiţe.