Cel mai sexy hot hatch compact: Opel GTC Astra 1.6 Turbo (180 CP)

Autor: Oraan Mărculescu 15 aug. 2012 Test drive

Cea mai puternică versiune Opel GTC Astra oferită la noi pe piaţă este cea cu motorul turbo de 1,6 litri şi 180 CP. La cum arată, evident că vrei să aibă sub capotă cât mai mulţi cai putere – aşa cum majoritatea blondelor din Playboy te ameţesc prin silicoanele ”potente”…

Prin urmare, vorbim de o putere litrică destul de serioasă, de 112 CP/litru, în condiţiile în care herghelia ajunge la puntea faţă. La asta mai adăugăm un cuplu motor maxim bun, de 230 Nm, obţinut pe o plajă măricică de turaţie, de la 2.200 rpm la 5.400 rpm (adică aproape de turaţia de putere maximă, care se cifrează la 5.500 rpm….).

Opel GTC Astra 1.6 Turbo are 180 CP si un cuplu de 230 Nm/2.200-5.400 rpm

La prima vedere, motorul pare să tragă sub aşteptări, de parcă ar lipsi vreo 20-30 CP de la apel. În regim de utilizare normală, GTC Astra 1.6 Turbo e o maşină docilă, indiferent că vorbim de parcurs urban sau extraurban, suficient de promptă la accelerarea mai rapidă şi, foarte important, cu un răspuns liniar al motorului, intrarea în funcţiune a turbinei nesimţindu-se brusc.

În acest moment, aş fi tentat să concluzionez că GTC Astra nu e chiar ”la femme fatale” la care mă aşteptam, mai ales că suspensia este curios de moale pentru o maşină MADE IN GERMANY, iar direcţia nu impresionează prin feedback. În plus, cutia de viteze cu 6 trepte are cursa cam lungă şi nu agreează schimbările prea din scurt.

Intr-un stil de mers normal, GTC Turbo e o masina agreabila

Însă nu vă grăbiţi să închideţi pagina: a fost doar o ”partidă” de încălzire. Pentru că, de fapt, modelul de test era echipat cu opţiunea FlexRide. Care se traduce în prezenţa pe planşa de bord a două butoane, ”Sport” şi ”Tour”. Dacă ”Tour” nu ne prea interesează, deoarece surplusul de confort faţă de modul normal este doar modic, ia să vedem ce înseamnă ”Sport”.

Pe scurt, la apăsarea acestui buton mi-am amintit de o scenă din filmul ”Mr. and Mrs. Smith”, în care Angelina Jolie este îmbrăcată într-un trenci elegant şi sexy, pentru ca în momentul următor să-l dea jos şi să rămână în ţinută de tipă dominatoare (cu un body din latex, cizme lungi şi o nuia în mână…).

Sistemul FlexRide (optional) aduce butonul ”Sport”

În practică, primul efect al apăsării butonului ”Sport” este iluminarea ceasurilor de bord într-un roşu care ar trebui să sugereze tensiunea, deşi mie mi s-a părut cam obositor. După care se simte cel mai important lucru: creşterea promptitudinii motorului la apăsarea acceleraţiei.

Yes, pe ”Sport” devine clar că ai toţi căluţii-putere sub capotă, iar ”nechezatul” lor are acum caracter, mai ales când decelerezi, iar bolborositul evacuării îi face pe ceilalţi să se uite în jur după un pui de muscle-car.

In modul sport, Opel GTC Astra Turbo devine mult mai fun de condus

Totodată, suspensia devine mai tare, fără, însă, a avea o duritate deranjantă, aşa încât Astra GTC rămâne suficient de confortabilă – doar la denivelările mici şi dese pare că suspensia ţopăie, dar tot nu ajungi să-ţi plângă rinichii. Doar direcţia nu se întăreşte suficient, aşa încât feedback-ul ei, chiar şi pe modul ”Sport”, rămâne perfectibil.

Pe viraje, comportamentul maşinii se îmbunătăţeşte simţitor, iar ruliul se diminuează. Curbele pot fi atacate mai incisiv, pneurile de pe jantele de 18 inch scârţâind mai târziu decât mă aşteptam, chiar şi cu ESP-ul decuplat. Păcat doar că avântul este tăiat de direcţie, iar, după nişte ture în forţă, şi fadingul frânelor devine mai pronunţat.

Pe Sport, GTC Astra sta mai bine in viraje, iar motorul raspunde mai prompt

Aşa încât Astra GTC Turbo e distractivă pe modul ”Sport”, dar are limitele ei şi îţi comunică suficient de concis că nu e un utilaj dedicat eficienţei şi plăcerii pure de a conduce. Reuşeşte, totuşi, să se ridice la nivelul aşteptărilor celor pentru care dinamismul face parte din viaţa cotidiană, dar nu le domină instinctul.

Până la urmă, e de înţeles, senzaţiile mai tari trebuie lăsate pentru versiunea de top Astra OPC, nu? Acest GTC de 180 CP se descurcă onorabil, marele său avantaj fiind că nu te îndeamnă să exagerezi – ceea ce e de preferat mai ales în cazul şoferilor şi şoferiţelor de-abia trecuţi de adolescenţă.

Dinamic, Opel GTC Astra se comporta corect, directia avand cam putin feedback

În concluzie, pentru cât de bine arată, GTC-ul Turbo de 180 CP se mişcă aş spune corect, iar modul ”Sport” adaugă o doză suficientă de feeling cât de cât sportiv, pentru porţii scurte de adrenalină. Doar direcţia insuficient de comunicativă şi cursele cam scurte ale schimbătorului îţi temperează clar avântul.

Dar să vedem cum stăm cu consumul şi, mai ales, cu bugetul lui Opel GTC Astra – PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide