Cadillac Escalade – test în RO
Mai există şi alte opţionale, cum ar fi jantele cromate, scaunele individuale din spate sau sistemul de navigaţie cu DVD şi două tipuri de vopsea, dar ce mai contează câteva mii de euro când îţi cumperi una dintre cele mai mari maşini din lume? Echipată, evident, cu unul dintre cele mai mari propulsoare din lume. Nu la propriu, pentru că sub capota lui Escalade pare că ar mai fi uşor loc de încă un motor, înghesuit cumva între cel prezent deja şi grila faţă.
Lejeritatea cu care se mişcă acest uriaş de peste cinci metri lungime, doi lăţime, aproape doi înălţime şi 2.609 kg se datorează aceluiaşi fantastic motor V8 Vortec de 6,2 litri, aflat şi sub capota lui Corvette C6. Şi, da, parcă abia după ce duci Escalade-ul de la 0 la 100 km/h în doar 6,8 secunde şi vezi uşurinţa cu care urcă până la viteza maximă, limitată electronic, de 170 km/h, realizezi cât de periculoasă este puterea debordantă a motorului în caroseria mică a Corvette-ului.
Există un aer de romantism hip-hop în maşina asta care, dinamic vorbind, e interesantă doar în linie dreaptă, când, lipindu-ţi acceleraţia de podea, îţi baţi joc de consum şi de orice înseamnă economie. Ruliul este destul de mare, iar senzaţiile tari în Escalade încep de la 50 km/h, de unde motorul murmură genial, basul grav ţine departe copiii Emo şi undeva, deep inside you, parcă ai vrea să fii capabil de o tură prin Compton.