Ai apăsat pe butonul start şi instant se trezesc la viaţă cei 306 CP ai motorului 6 în linie supraalimentat, de 3,0 litri, lucru anunţat printr-o mică vibraţie în volan. Modelul de test era echipat cu o transmisie automată, cu ambreiaj dublu şi 7 trepte, derivată din aceea folosită şi pe BMW M3. Cu siguranţă un "must" la această maşină.
Treci în Drive prin intermediul joystickului clasic deja la BMW, dar foarte ergonomic de altfel, şi porneşti cu precauţie la drum, mai ales că maşina are o parte frontală care parcă nu se mai termină. Primul lucru pe care îl observi este confortul foarte bun.
După ce am mers cu o zi înainte cu Mini Cooper S Cabrio, care are o suspensie foarte rigidă, mă aştetam la un mic chin în BMW Z4.
În schimb, roadsterul german s-a dovedit foarte confortabil pentru un trafic liniştit, chiar şi prin capitala noastră celebră pentru şoselele şi liniile de tramvai "perfecte". La o plecare lină, transmisia schimbă treptele de viteză foarte repede, fără ca motorul să ajungă la o turaţie mai mare de 2.000 rpm, pentru ca la 70 la oră să fie deja în treapta la 7-a la un mers constant. Foarte agreabil.
Dar gata cu mersul liniştit, nu pentru asta avem 306 CP sub capotă. Setăm modul "Sport" de la butonul de lângă schimbător, iar cutia de viteze o trecem în manual. Suspensia devine mai tare, direcţia are un feedback mai bun şi necesită o forţă mai mare de acţionare, iar electronica intervine mai târziu. Suficient cât să permită spatelui să "danseze" puţin şi şoferului să se "laude" pasagerului cu abilităţile sale de redresare extrem de rapidă.
Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se atinge deja în treapta a 2-a, în doar 5,1 secunde de la plecare de pe loc, senzaţia nefiind de o dezlănţuire de putere chiar foarte mare, poate şi din cauza faptului că aceasta este drastic limitată în prima treaptă de viteză.
Abia în a 2-a, de la 5.000 de ture, motorul de dezlănţuie aproape complet, electronica străduindu-se puternic să menţină maşina pe traiectorie. Din păcate, şi pe manual cutia de viteze se grăbeşte să schimbe automat vitezele atunci când te apropii de limitare. De atfel, chiar dacă eşti în modul D, folosirea padelelor impune trecerea în manual până în momentul în care şoferul se calmează, iar cutia îşi dă seama de acest lucru.
Un lucru care mi-a plăcut foarte mult a fost sunetul evacuării: atunci când mergi liniştit aceasta nu se aude, însă, o dată ce începi să conduci agresiv, momentul schimbării treptelor de viteză, atât în sus, cât şi în jos, este însoţit de un "puf" ce aduce aminte de maşinile de raliu. Iar kickdownul, chiar din treapta a 7-a în a 2-a, este unul foarte rapid.
Şi pe lângă modul Normal şi Sport, mai avem, special pentru cei care au câteva cunoştinţe în manevratul covrigului, modul Sport Plus, în care electronica îţi permite să te joci cu maşina în ce mod vrei tu: de la drifting la donuts. O adevărată plăcere. O maşină pentru cunoscători. Din păcate, nu avem locuri amenajate pentru asemenea plăceri.
Plăceri care să vedem cât de scumpe sunt, pe următoarea pagină.