BMW K 1200 R – test promotor.ro

Autor: Dan Vache 02 iun. 2009 Test drive

VEZI AICI TOT TESTUL DE VARĂ PROMOTOR.RO

K 1200 R e relativ gurmandÎn cele câteva zile şi cele câteva sute de kilometri, K 1200 R s-a arătat relativ gurmand. În mediu urban, computerul de bord nu a scăzut sub 9,5 litri/100 km, ceea ce poate părea destul de mult pentru o motocicletă. Pe autostradă, am reuşit "performanţa" unui consum mediu minim de 6,9 litri/100 km, aşa încât K 1200 R clar nu îşi propune să concureze în vreun top al motocicletelor care consumă puţin.

În plus, rezervorul de numai 19 litri te gratulează cu o autonomie optimistă puţin peste 200 km, care, într-un regim de la dinamic în sus nu cred că depăşeşte 180 km. Pe de o parte, e bine că faci pauze relativ des. Pe de altă parte, vorbim de o motocicletă BMW, scumpă şi cu o putere mare, deci… who cares?

Atunci când dai aproape 15.000 euro (11.980 euro fără TVA – însemnând şi un discount de 15%) pe un asemenea motor, devine clar că nu ţi-ai propus să faci economie de combustibil şi nici nu te aşteapţi la un consum de "cinci la sută" dintr-un propulsor de 1.200 cmc şi 163 CP.

Pret maricel, dar justificat: e BMWCât de mult înseamnă, totuşi, această sumă pentru BMW K 1200 R? Destul de mult pentru un rider obişnuit ca mine, însă pentru un client BMW este ceva foarte normal. Deoarece pentru aceşti bani ai parte, în primul rând, de o motocicletă cu un caracter individualist unic, mult mai agreabilă decât ai crede la prima vedere, care înglobează un nivel înalt de tehnologie şi care, în cea mai mare parte a timpului, este foarte docilă.

Cred sincer că, dacă eşti genul care îşi permite un BMW M3 sau un BMW Z4 de top, preţul lui BMW K 1200 R este deplin justificat sub toate aspectele de această motocicletă surprinzătoare. Care se pare că şi-a creat un fan-club aparte, deoarece, pe lângă diversele versiuni mai sportive, a făcut şi "pui" (din punct de vedere al stilului exterior): BMW F 800 R. Care, acum, mi-ar plăcea la nebunie, în timp ce K 1200 R cred că mi s-ar potrivi după 35 de ani încolo.

În concluzie, dacă eşti un rider doar mediu, ca şi mine, dar vrei un utilaj exclusivist, iar banii nu sunt o problemă, BMW K 1200 R este o propunere foarte bună.

Pur şi simplu merită, fără a fi nevoie să justifici nimănui de ce l-ai cumpărat. Toţi îşi vor da seama de la prima privire.

VEZI AICI TOT TESTUL DE VARĂ PROMOTOR.RO

K 1200 R arata ineditNu sunt amator de vitezane, iar constituţia mea nu e deloc potrivită pentru motociclete de peste 200 kg. Iar BMW K 1200 R se laudă cu vreo 237 kg, de peste trei ori greutatea mea. Aşa încât, încă de când a apărut acest model, în 2006, în mintea mea am asociat K 1200 R cu tipi de doi metri şi peste 100 kg, care au un curaj nebun să călărească o aşa bestie.

Bestie. E cel mai potrivit termen pentru a caracteriza acest naked brutal. Brutal. Încă un termen care s-a regăsit pe ordinea de zi a designerilor. Faruri asimetrice care nu au în comun nimic cu termenul "frumos", un rezervor foarte mare şi o "sculptare" interesantă a acestuia, grup propulsor negru, o şa neprimitoare pentru eventualul pasager, un spate cam ţuguiat şi lipsa tuburilor amortizoarelor – pentru că suspensia lui K 1200 R este Duo lever.

Spatele este mai calmTotal altfel. Aşa pot, de fapt, sumariza aspectul lui BMW K 1200 R. Arată total altfel decât restul motocicletelor – doar Buell aş putea spune că se apropie de acest stil nonconformist. Se apropie, dar rămâne la distanţă mare.

Şi asta pentru că una este să vezi un K 1200 R în poze (da, e măricel, e urâţel cu farurile alea, e interesant ca formă generală), şi cu totul altceva să îl vezi în faţa ta, în "carne şi oase". K 1200 R nu te lasă indiferent, chiar dacă eşti un anti-two-wheels convins. De fapt, K 1200 R pur şi simplu te acaparează şi simţul estetic începe să parcurgă, încet, fiecare detaliu.

O brută magnifică. Nu ştiu cum altcumva să exprim sentimentul meu la adresa aspectului acestui naked de categorie grea.

Cât de grea?

Pagini: 1 2 3 4 5 6


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide