VEZI AICI TOT TESTUL DE VARĂ PROMOTOR.RO
BMW K 1200 R este dotat cu un sistem electronic de control al amortizării ESA, care îţi oferă trei trepte: Confort, Normal şi Sport. În primul nivel, trecerea peste vreo teşitură mai accentuată se simte bine. Bine de tot. Aşa încât pe Sport nici nu mai are sens să comentez relativ la caracterul aproape inconfortabil al suspensiei – inconfortabil pentru drumurile noastre, nu pentru şoselele europene.
În majoritatea cazurilor, dar mai ales la viteză mică, amortizarea micilor denivelări este normală şi aş putea spune că motorul este suficient de confortabil – deşi, sincer, este chiar foarte confortabil, raportat la sportivele de pe piaţă. La viraje, suspensia este, din nou, plăcută, nu te ia prin surprindere, iar ghidonul nu transmite şocuri neplăcute în braţe.
În România, devine clar că butonul ESA n-are sens să îl muţi de pe setarea Confort, care mi se pare suficient de comodă pentru o utilizare cotidiană.
De asemenea, nu ştiu de ce ar vrea cineva un K 1200 R fără ABS. Nu am fost pus deloc în situaţia unei frânări de urgenţă, dar orice apăsare mai hotărâtă pe maneta de frână avea ca rezultat un comportament seren al motocicletei, fără acea aplecare accentuată înspre faţă. Frânarea lui K 1200 R nu pune probleme nici pe mici denivelări, unde deţii tot timpul controlul. Din nou, sentimentul de siguranţă este la cote foarte mari.
Şi dacă tot vorbim de cote mari, aici mai trebuie încadrate două caracteristici ale lui BMW K 1200 R.