BMW K 1200 R – test promotor.ro

Autor: Dan Vache 02 iun. 2009 Test drive

VEZI AICI TOT TESTUL DE VARĂ PROMOTOR.RO

Transmisie prin cardanEi bine, nu, motorul nu m-a smucit brusc şi nu mi-a fugit de sub fund, ca în filmele cu proşti. BMW K 1200 R este atât de domestic la pornirea de pe loc, încât am rămas descumpănit. Schimbarea treptelor se face lejer, iar cilindreea mare te lasă să mergi cu doar câţiva kilometri pe oră chiar şi în a doua, de parcă ai conduce un diesel în trafic urban.

Acomodarea cu motocicleta a fost foarte rapidă, ceea ce mi s-a părut aproape neverosimil pentru un motor care arată ca un mic monstruleţ, iar fişa tehnică îl recomandă drept o mică bestie.

Un mic neajuns se observă din primii metri – din direcţia cardanului vine un mic clămpănit, semn că nu prea îi convine mersul subturat. Ceea ce înseamnă un lucru pe care aveam să îl observ în următoarele zile: deşi este mai mult decât acceptabil de manevrabil în traficul urban, BMW K 1200 R este destinat mai mult voiajelor pe şosele libere.

În oraş, în funcţie de cât de constrâns eşti de partenerii de trafic, treptele întâi şi a doua vor fi cele mai utilizate. Iar frânele le foloseşti mai mult de amorul artei, pentru ca aceiaşi parteneri de trafic să vadă că se aprinde stopul – în rest, frâna de motor este extrem de eficientă pentru decelerare.

Foarte manevrabil in orasManevrabilitatea acestui motor mare în oraş este cu mult peste ce m-am aşteptat de la el. Este adevărat, nici nu am "valsat" prea mult printre maşini, dar centrul de greutate foarte coborât şi ghidonul bine proporţionat aproape că te fac să uiţi că sub tine ai vreo 230 de kile şi 160 CP… Adică nu chiar, pentru că manşonul acceleraţiei te pune la punct instantaneu dacă mâna îl răsuceşte o idee mai repede: mica smucitură pe care o simţi îţi aminteşte că sub tine ai o herghelie care poate deveni periculoasă.

O singură dată am simţit un foarte lejer derapaj al spatelui: la virajul într-o intersecţie, cu acel cadrilaj galben, alunecos dacă tocmai a trecut maşina de spălat străzile. Este adevărat, eram şi într-o uşoară accelerare. Ce m-a frapat, din nou, a fost nonşalanţa cu care roata spate şi-a revenit, doar lăsând extrem de puţin din gaz. Încă o dovadă a echilibrării foarte bune a motocicletei, ceea ce contribuie la un sentiment sporit de siguranţă în şa.

Dar să ieşim afară din oraş, pentru că acolo este mediul predilect al lui K 1200 R.

Acolo, unde nu eşti îngrădit de nimic – decât de propriile limite.

Pagini: 1 2 3 4 5 6


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide