BMW 745d
Dacă îți place, acum este momentul să găsești una nouă la un preț bun sau mai așteaptă puțin, dacă vrei să cumperi una second, până după ce începe comercializarea noului model. Unul dintre cele mai reușite 7 a fost acest 745d, modelul de top diesel și totodată unul dintre cele mai scumpe Seria 7 din istorie.
330 CP și un cuplu uriaș de 750 Nm dintr-un motor V8 de 4,5 litri costau la BMW 89.821 euro DDP. Cu ceva opționale, nu foarte ieftine, prețul urca ușor la peste 100.000 de euro. Mulți spun că este prea mult, dar se răzgândesc după ce conduc mașina.
745d a semănat cu o revelație. Toate sistemele introduse de BMW pe mașina asta au făcut din ea cea mai manevrabilă limuzină de lux construită vreodată. Sistemul de amortizoare controlate electronic și barele stabilizatoare active sunt atât de eficiente împreună, încât poți conduce un Seria 7 la fel de dinamic ca pe un Seria 3. Fără aceste sisteme, cum se întâmplă în cazul modelului de față, ruliul este mai mare, iar confortul nu e cu mult mai bun.
Motivul pentru care BMW nu a modificat excesiv noul Seria 7 față de cel prezent aici este că respectivul a fost extrem de reușit. Îmi pare bine că la noul model consola centrală este orientată către șofer, dar nu suport ideea că s-a renunțat la conceptul inițial de iDrive cu un singur buton pentru controlul tuturor funcțiilor. Am mers mult cu un Seria 7 cu primul iDrive. După perioada de acomodare, sistemul s-a dovedit genial și chiar foarte ușor de utilizat.
Eu spun că, dacă ai banii pentru o mașină nouă dar vrei ceva deosebit, ai face bine să arunci un ochi prin Germania. Deja prețurile Seriei 7 “vechi” o iau în jos datorită noului model, așa că poți să îți cumperi un 745d din 2005 cu sub 50.000 km la bord plătind aproximativ 42.000 de euro. Un preț care, pentru ce mașină a fost 745d, este foarte corect și atrăgător.