BMW 635d

Autor: Oraan Mărculescu 10 mart. 2008 Test drive

Doar are un motor de 3,0 litri, 286 cai-putere, 580 Nm şi o transmisie automată cu şase trepte care îşi schimbă vitezele mai repede decît mi-aş schimba eu expresia facială dacă m-aş trezi nas în nas cu Jessica Alba. Deci nu-i putem contesta atuurile oricît de tare am dori să coborîm BMW-ul de pe podiumul la care parcă s-a abonat pe vecie.

Sprintul către 100 km/h se termină în doar 6,3 secunde, iar în linie dreaptă, BMW 635d poate atinge cei 250 km/h limitaţi electronic fără nici cea mai mică ezitare. Aaaa… nu că am avea de unde să ştim asta!! Oops.

Dar nici nu contează. Adevăratul deliciu îl descoperi atunci cînd te foloseşti de toţi cei 580 Nm care asaltează constant roţile din spate şi pui maşina într-un adevărat drift, fie că ştii ce faci sau ba. Cînd ai atît de multă forţă, este foarte uşor s-o pui de-a latu’. Totuşi, nu am recomanda asemenea procedee celor care nu ştiu cum reacţionează o maşină atunci cînd îi pleacă spatele într-o veselie maximă.

Apoi, fie că te joci cu pedala de acceleraţie la viteze mici, fie că o exploatezi la viteze de autostradă, motorul nu dă deloc semne că ar suferi de renumitul “gol turbo” care îngenunchează majoritatea automobilelor diesel – pînă şi pe cele foarte puternice.

Cu ajutorul tehnologiei biturbo, 635d se foloseşte de o turbină mică pentru viteze mici şi de una mai mare pentru turaţii ridicate, oferind astfel o acceleraţie aproape continuă şi foarte asemănătoare cu a unui Şesar pe benzină, gen 630i.

Preţul de bază pentru un asemenea exemplar este de 75.000 de euro cu tot cu taxe, bani în limita cărora primeşti climatizare în două zone, geamuri electrice, patru airbaguri (este un coupe), sisteme de control dinamic al tracţiunii şi stabilităţii, un pachet exterior crom, tapiţerie din piele, frîne cu discuri ventilate faţă/spate, transmisie automată sport, faruri bixenon, scaune electrice încălzite, cu memorarea poziţiilor, volan sport din piele, senzori de ploaie, buton start-stop, computer de bord şi un sistem audio BMW Business.

Modelul condus de noi beneficia în plus de cîteva opţionale precum culoarea black sapphire, pachetul dinamic drive cu direcţie activă, sistemul “confort” de acces în autoturism, portiere cu funcţie softclose, incredibila funcţie HUD (Head Up Display), scaune faţă sport, sistem de control al distanţei de parcare şi jante din aliaj de 19” cu anvelope runflat. Preţul total? Un modest 91.300 euro, cu tot cu taxe.

Prin urmare, aceia dintre voi care deţin această sumă şi n-au plecat deja spre cel mai apropiat showroom BMW ar trebui să se gîndească la un singur lucru: acest automobil poate deveni singurul GT de care veţi avea nevoie vreodată.
Plus că nu degeaba există un 6 în 69. Cît de tare e asta?!

Există unele maşini care pur şi simplu te fac să iei foc şi să exclami: “O, Dumnezeule!” Le cunoaştem cu toţii. După aceea, te potolesc oferindu-ţi un confort şi o ţinută de drum care i-ar impresiona pînă şi pe cei mai pretenţioşi şoferi de S-Klasse.

Aceste maşini nu se nasc pe mîinile unor contabili şi nici nu ard combustibil de dragul celor ce conduc cu o mînă pe volan şi cu alta pe geam.
BMW Seria 6 este un coupe de lux extrem de dinamic, situat undeva între un Audi A5 şi un Mercedes-Benz CL din punctul de vedere al segmentului său. Dacă ar fi să-i desemnăm un rival direct, acesta ar fi probabil Jaguar-ul XK, însă nici el şi nici coupe-ul celor de la Mercedes nu sînt capabile de performanţele unui 635d – şi anume tehnologia turbodiesel.

Iniţial, ideea unui Grand Tourer (prescurtare pentru o maşină sport cu două uşi şi gabarit mare) al cărui motor să toarcă aidoma unui tractoraş la relanti a părut puţin cam ridicolă. Adică aceste maşini ar trebui să fie nişte monştri sacri care să-ţi golească rezervorul la fiecare plecare de-a latu’. Ar trebui să sune de parc-ar fi gata să înghită tot ce le iese în cale, să distrugă undele sonore cu al lor V8 flămînd, iar nu să te facă să zîmbeşti atunci cînd te uiţi la economia senzaţională reuşită de-a lungul traseului extraurban.

Ei, bine, această idee mi-a fost spulberată din clipa în care am pus 635-ul la “muncă”. Senzaţiile oferite de cuplul imens sînt devansate doar de aspectul său atît de impunător. Sincer acum, în lumea auto de astăzi, foarte puţine modele sînt concepute fără a li se atribui anumite trăsături/linii ale caroseriei care să amintească de feminitate. Fie că e vorba de conturul unui far, al unei aripi sau al unui stop, majoritatea maşinilor moderne vor să cucerească şi în plan sentimental.

Eh, dar nu şi BMW Seria 6. Nu are absolut nici o linie feminină. Pare că abia aşteaptă să te apleci în faţa lui că să te ia păr şi să-ţi tulbure toate simţurile, pînă te dai bătut şi recunoşti că ai condus unul dintre cele mai uimitoare coupe-uri din lume.

Primul lucru pe care îl observi este cursa extrem de scurtă a casetei de direcţie. E normal, este un BMW, însă nu te-ai fi aşteptat la aşa ceva de la o maşină de peste 4,8 metri lungime. Potrivit multiplului campion naţional la raliu Dan Gîrtofan, Seria 6 are o rază de bracare “aproape identică cu cea a unei maşini de WRC”.

Apoi, poziţia la volan şi ambianţa cabinei sînt cele care pun stăpînire pe tine şi te fac să te simţi absolut incompatibil cu un automobil atît de sofisticat din punct de vedere tehnologic. Personal, am realizat că nu voi procesa probabil niciodată mai multe informaţii decît o va face creierul electronic al “Şesarului” în momentul în care voi îndrepta maşina cu entuziasm către primul viraj. Şi, pînă la urmă, e normal.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Tags:



Comentarii
Inchide