BMW 335i

Autor: Dragoş Băltăţeanu 04 aug. 2008 Test drive

BMW 335i coupe este un automobil dureros de frumos. Fotografiile nu îi fac dreptate. Arată superb garnisit cu pachetul M ce îi conferă un look mai agresiv, iar jantele de 19 inci preluate de la M3 fac toţi banii. Linia de design creată de controversatul Chris Bangle e elegantă şi sobră în acelaşi timp. Şi în plus nu seamănă aproape deloc cu versiunea sedan. Parcă avem de-a face cu două automobile diferite. Multe capete se vor întoarce pentru a admira coupe-ul pe stradă.

Interiorul însă este mai familiar. Modelul de test era dotat cu pachetul M, însă îi lipsea sistemul multimedia de top, ce implică un display de dimensiuni mari deasupra consolei centrale şi faimoasa rotiţă de lângă schimbătorul de viteze. Sincer, nu i-am simţit lipsa. Absenţa butonului rotativ lasă liber un spaţiu de depozitare numai bun pentru telefonul mobil. În rest, finisările sunt impecabile, dar aerul general este rece şi auster. Se remarcă braţele robotice care te ajută să ajungi mai uşor la centura de siguranţă.

Însă piesa de rezistenţă se află sub capotă. Este un motor premiat pe plan internaţional, poate unul dintre cele mai bune propulsoare create în ultima vreme. Are capacitatea de trei litri, iar BMW i-a adăugat nu una, ci două turbine, câte una la fiecare trei cilindri din cei şase amplasaţi în linie. Rezultatul? 306 CP şi nu mai puţin de 400 Nm cuplu maxim, disponibil de la 1.300 până la 5.000 RPM. În realitate, aceste cifre se traduc printr-un propulsor incredibil de elastic, care se turează fără nici o problemă până aproape de 7.000 RPM şi sună grozav. Mai mult, performanţele sunt uimitor de apropiate de ale modelului de top M3. 5,7 secunde până la 100 km/h – şi asta în condiţiile în care maşina de test era echipată cu o cutie de viteze automată cu şase trepte. Avem de-a face cu un coupe senzaţional de rapid.

Interesant este faptul că BMW s-a declarat împotriva acestei soluţii de a supraalimenta motoarele pe benzină. Turbinele erau folosite doar pentru propulsoarele diesel. La capitolul benzină, constructorul bavarez excela în motoare aspirate cu patru şi şase cilindri în linie. Şi, pentru a reveni, BMW a ales soluţia cu două turbine mici pentru fiecare trei cilindri. A fost o decizie bună, motorul livrând puterea liniar fără nici un fel de senzaţie de gol turbo. Dacă selectăm treapta a patra la 800 RPM şi apăsăm acceleraţia la maximum, motorul va trage fără nici o rezervă.

Modelul testat era dotat cu o cutie de viteze automată tip steptronic cu şase trepte de viteză. Este una dintre cele mai intuitive cutii automate cu care m-am întâlnit în ultima vreme. Chiar şi în modul automat, aceasta schimbă în funcţie de stilul de condus adoptat de persoana de la volan. Dacă mergem liniştiţi, treptele sunt schimbate jos, dar dacă situaţia o cere şi apăsăm până la fund pedala de acceleraţie, cutia retrogradează chiar şi trei trepte pentru a-şi oferi maximum de putere. În modul DS, cutia schimbă sportiv, treptele fiind înşirate una după celalaltă doar când acul turometrului atinge zona roşie. În plus, putem folosi levierul pentru a schimba treapta, deşi, dacă exagerăm cu turele, cutia intervine şi schimbă chiar dacă ne aflăm în modul manual.

Pachetul M înseamnă şi suspensie sport. Aceasta este exagerat de fermă, iar în combinaţie cu jantele de 19 inci, înseamnă o zgâlţâială destul de sănătoasă pe denivelările asfaltului bucureştean. Pe viraje însă, 335i coupe stă lipit de drum. Există o idee de subvirare la limită, dar DTC-ul intervine şi te aduce cu picioarele pe pământ.

Noul motor înseamnă şi un sunet deosebit. La pornirea prin intermediul butonului, acesta sună ca un V8, calmându-se apoi la un relanti aproape insonor. Mai departe, dacă păstrăm turometrul sub 4.000 RPM, nivelul de zgomot este absolut decent. Lucrurile se schimbă la pestre 4.000 RPM: cele două evacuări livrează un sunet absolut încântător.

BMW 335i coupe este un automobil performant, dar care poate deveni şi o excelentă maşină de zi cu zi. În oraş, am înregistrat un consum de 14 l/100 km, în condiţii de trafic bucureştean. Poziţia de condus este perfectă, iar portbagajul este imens. La drum lung, în funcţie de stilul de condus, consumul a variat între 9 şi 12 l/100 km.

 

 

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Tags:


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide