Audi Q5 – test in RO
Aşa mai merge! Nemţii suferă şi ei în aceste momente, dar nu ştim dacă au luat o măsură profilactică sau una providenţială, câtă vreme de-abia au oficializat R8 5.2 FSI şi se şi gândesc la acelaşi model cu motorizare V12 TDI.
Q5 a fost lansat cu aproape un an în urmă. E la cuţite cu vecinul X3 şi cu kaiserul GLK. L-am testat în Valencia şi mi-am dat seama că prea multe n-ar fi de comentat. Numai un cusurgiu poate da cu pietre în puiul lui Q7. Căci acesta urmează liniile lui Q7.
Diferenţa dintre cele două maşini constă în faptul că SUV-ul enorm este un gladiator, pe când cel mic e drăguţ şi rău ca un pitbull, dacă-l calci pe coadă. Să nu aducem în discuţie propulsorul 3.2 FSI cu 272 CP pe care l-am încercat în Spania! E de prisos. Aici, în România, ne-am limitat la un “modest” 2.0 TFSI de 211 CP full option, acelaşi motor ca şi cel de pe Golf VI GTI. Tiptronic, 7 trepte în modurile automat şi sport, 6 rapoarte în “manual” şi clapete secvenţiale.
Tracţiunea quattro îşi vede de treabă, nici nu o simţi, e ca un contabil care-şi face conştiincios datoria în 99% dintre cazuri, fără a lua pauze prea lungi. 1% este rezervat celor care ajung la ştiri, dar nu e cazul să vorbim aici despre inconştienţă.
În interior, ai piele, comenzi electrice peste tot în jur, navigaţie, ghidaj video pentru marşarier şi difuzoare Bang & Olufsen. De câte ori urc într-un Audi, mă întreb acelaşi lucru: cum este posibil să îmbini linii de design deopotrivă pe placul businessmanilor, al mămicilor, al firilor sportive, al cuplurilor, pensionarilor şi, nu în cele din urmă, amantelor? Este o reţetă a casei, pe care Audi ştie să o prescrie oricărei maşini din gamă.