Este un Audi. La ce te-ai mai putea aştepta de la el? Să vezi o maşină urâtă? Sigur nu! Să aibă lufturi la îmbinări? Mai mult ca sigur nu! Să scârţâie plasticul din interior? La naiba! Vorbim despre un brand premium, care nu-şi permite rateuri. Te poţi aştepta la un self driving car.
Aşa mai merge! Nemţii suferă şi ei în aceste momente, dar nu ştim dacă au luat o măsură profilactică sau una providenţială, câtă vreme de-abia au oficializat R8 5.2 FSI şi se şi gândesc la acelaşi model cu motorizare V12 TDI.
Q5 a fost lansat cu aproape un an în urmă. E la cuţite cu vecinul X3 şi cu kaiserul GLK. L-am testat în Valencia şi mi-am dat seama că prea multe n-ar fi de comentat. Numai un cusurgiu poate da cu pietre în puiul lui Q7. Căci acesta urmează liniile lui Q7.
Diferenţa dintre cele două maşini constă în faptul că SUV-ul enorm este un gladiator, pe când cel mic e drăguţ şi rău ca un pitbull, dacă-l calci pe coadă. Să nu aducem în discuţie propulsorul 3.2 FSI cu 272 CP pe care l-am încercat în Spania! E de prisos. Aici, în România, ne-am limitat la un “modest” 2.0 TFSI de 211 CP full option, acelaşi motor ca şi cel de pe Golf VI GTI. Tiptronic, 7 trepte în modurile automat şi sport, 6 rapoarte în “manual” şi clapete secvenţiale.
Zburdă de cum îi dai talpă şi greu se abţine de la teribilisme. Sau greu te abţii tu să-i “dai bice” când auzi cum “urcă” sunetul rotund al FSI-ului spre 6.500 rpm. Lag-ul cutiei de viteze este minor, cât să-ţi dea răgazul de a te răzgândi. Vorbesc despre acel moment în care apeşi în gol, stârneşti cei 211 CP, apoi te hotărăşti dacă să iei sau ba faţa tuturor celor din calea ta.
Tracţiunea quattro îşi vede de treabă, nici nu o simţi, e ca un contabil care-şi face conştiincios datoria în 99% dintre cazuri, fără a lua pauze prea lungi. 1% este rezervat celor care ajung la ştiri, dar nu e cazul să vorbim aici despre inconştienţă.
În interior, ai piele, comenzi electrice peste tot în jur, navigaţie, ghidaj video pentru marşarier şi difuzoare Bang & Olufsen. De câte ori urc într-un Audi, mă întreb acelaşi lucru: cum este posibil să îmbini linii de design deopotrivă pe placul businessmanilor, al mămicilor, al firilor sportive, al cuplurilor, pensionarilor şi, nu în cele din urmă, amantelor? Este o reţetă a casei, pe care Audi ştie să o prescrie oricărei maşini din gamă.