Audi A3 Cabrio
Volumul portbagajului nu este afectat în cazul decapotării, acoperişului textil fiindu-i rezervat un spaţiu special în faţa portbagajului. Din lateral maşina are o linie interesantă, atît cînd este acoperită, cît şi atunci cînd nu este. A3 Cabrio nu poate scăpa de moştenirea genetică: la bază este un hatchback, lucru care se vede deşi s-a încercat obţinerea unei linii de coupe.
Poate această incertitudine să genereze anumite controverse estetice, dar cine s-a îndrăgostit de linia unui Mini Cabrio se va îndrăgosti şi de A3 Cabrio. O noutate o reprezintă designul spatelui, în special al stopurilor. Acestea înglobează tehnologia LED şi, în cazul în care poziţia este aprinsă, aduc aminte de cele de la A6 Avant. Volumul portbagajului este unul decent pentru un cabriolet, 260 litri, putînd fi mărit pînă la 674 litri în cazul rabatării banchetei spate.
Habitaclul a rămas în mare acelaşi, singurele modificări regăsindu-se la nivelul desenului panourilor laterale ale portierelor. Spaţiu interior există şi chiar putem vorbi despre 4 locuri. Cele din spate nu sînt la fel de confortabile şi generoase ca bancheta spate a unui A8, dar pot găzdui două persoane. Poziţia la volan e uşor înaltă şi, paradoxal, pe locul din dreapta şezutul poate fi coborît mai mult decît în cazul şoferului.
ProMotor a testat două versiuni de motorizare, 2.0 TFSI şi 2.0 TDI. Versiunea pe benzină beneficiază atît de farmecul oferit de un cabriolet, cît şi de “obrăznicia” a 200 CP. La prima vedere, maşina pare o mică rachetă aer-aer. Nu-i chiar aşa, căci A3 Cabrio a cam cîştigat nişte kilograme pentru a oferi securitate maximă şi a mări gradul de rigiditate, fapt ce se reflectă vizibil asupra performanţelor.
Dinamic, maşina impresionează, dar nu oferă explozia unui Golf GTI. În schimb ţinuta de drum este impresionantă, iar puntea faţă are enorm de multă aderenţă. Aproape că sfidează legile fizicii. Din punctul de vedere al pilotajului, maşina promite satisfacţii enorme, deşi nu acest aspect este vizat, fapt reflectat şi de frîne, care obosesc relativ repede în cazul unui condus sportiv.
Am reuşit să rulăm cu 35 km/h în treapta a şasea. Recomandarea ProMotor în cazul acestui propulsor este cutia manuală cu şase trepte, versiunea automată fiind puternic penalizată dinamic de lentoarea ei.
Rămîne de văzut dacă Audi A3 Cabrio se va impune în această vară şi îşi va cîştiga statutul de accesoriu obligatoriu pe litoral şi oriunde în altă parte. Atuuri pentru a se impune are, rămîne de văzut cum îşi va impresiona clienţii.Calul troian al vînzărilor este, pentru marea majoritate a producătorilor, clasa compactă. Cu cît eşti mai bine reprezentat aici, cu atît vei fi considerat un jucător mai puternic. Audi nu s-a pierdut cu firea dezvoltînd o adevărată “familie de cuvinte” pentru acest segment. Şi-a respectat blazonul de constructor premium, iar ceea ce oferă în segment reflectă acest lucru.
Avem un A3 hatchback în versiune atît cu 3 uşi, cît şi cu 5, un Sportback care se doreşte o maşină cu un oarece parfum de shooting break, iar acum acest cabriolet. În schimb nu veţi găsi în ofertă vreun sedan sau MPV, modele cu un aer popular ceva mai pronunţat.
Pînă acum, singurul Audi pe care îl puteai achiziţiona în ideea de a avea un cabrio care să nu te transforme în superstar era A4. Dar şi acesta venea cu un aer de celebritate datorat liniei de o eleganţă sublimă. Mai exista versiunea unui TT Roadster, dar deja lumea te asocia cu DNA. În schimb A3 Cabrio aduce un suflu proaspăt atît în gama constructorului german, cît şi pe piaţă în general.
El păstrează acel aer exclusivist al brandului, dar în acelaşi timp este un model vesel, compact, care îţi aduce aminte că maşina înseamnă atît utilitate, cît şi plăcere. Partea frontală e absolut nouă şi va putea fi admirată de toată lumea pe viitorul facelift al gamei A3. Domină în continuare grila frontală single frame, conturată de bara fină cromată. Elementul de noutate îl reprezintă designul grupurilor optice.
Acestea au fost supuse tratamentului cu leduri, cură de care încep să beneficieze mai toate modelele constructorului german. Ledurile sînt rezervate luminiilor de poziţie şi delimitează marginea superioară a farului.
De asemenea, poate fi remarcat noul desen interior al grupului optic, care sugerează dinamism şi forţă. Linia dinamică a părţii frontale s-a conservat, ba chiar a cîştigat în sportivitate prin accentuarea nervurilor de pe capotă şi spoiler care conturează grila frontală.
În plus, se contribuie la o coborîre semnificativă a centrului de greutate şi implicit a ţinutei de drum. Sistemul este acţionat de două pompe hidraulice de mare presiune, care permit decapotarea în doar 9 secunde şi acoperirea în 11. Nu am auzit de cifre mai bune în segment. Singurul dezavantaj constă în faptul că operaţiunea poate fi efectuată în mers doar pînă la viteza de cel mult 30 km/h.
Maşina poate fi comandată în două versiuni de soft-top: una cu acoperiş textil semiautomat, realizat din două straturi, iar a doua cu acoperiş textil confecţionat din trei straturi. Acestea asigură la interior, în versiunea acoperită, un confort acustic similar cu cel al unui coupe, iar acţionarea acoperişului este complet automată.