Atac „de panică” în clasa medie: Hyundai i40

Autor: Andrei Nan 27 ian. 2012 Test drive

După cum spuneam, maşina este orientată spre confort, iar setările suspensiei nu fac rabat de la acest aspect. Suspensia este foarte confortabilă la drum fiind capabilă să „absoarbă” foarte bine denivelările din asfalt. Dacă ar fi sa-i căutam nod în papură am putea spune că este un pic cam gălăgioasă la trecere peste gropi, iar la viraje apere un efect de ruliu mai pronunţat. Dar, cu tot efectul de ruliu, maşina păstrează foarte bine traiectoria impusă, evident totul în limitele impuse de legile fizicii.

Un alt atu al acestui model este propulsorul diesel de 1,7 litri, capabil să dezvolte o putere de 136 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor de 325 Nm disponibil pe un interval de turaţii cuprins între 2.000 rpm şi 2.500 rpm. Ceea ce face ca acest propulsor să fie un atu pentru o maşină care totuşi are o greutate şi nişte dimensiuni suficient de mari este consumul redus de carburant. Vorbim despre un consum mixt de 7,6 litri/100 km în condiţiile unui Bucureşti aglomerat, rulare în regim de autostradă, aproximativ 4 ore de „frecat” la sesiunea foto.

Din punct de vedere al „livrării” puterii şi aceasta se poate încadra foarte bine la capitolul confort. Motorul „eliberează” cei 136 CP progresiv, iar cuplul nu smuceşte, ţinând cont că totuşi vorbim despre 325 Nm.

Pentru ca imaginea să fie completă trebuie să observăm şi preţul acestui automobil. În echiparea de care am beneficiat şi anume, echiparea de top, preţul la ofertă pentru modelul testat este de 25.362 euro, iar preţul de listă este de 26.602 euro. Dacă ar fi să ne uităm la preţul de bază, şi nu numai, (preţ de listă 25.238 euro, preţ ofertă 23.998 euro) Hyundai i40 este o ofertă demnă de luat în considerare atunci când ne gândim să achiziţionăm o maşină din clasa medie.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide