Am testat Opel Insignia BiTurbo în 5 uşi. Fotomodelul
Faceliftul aplicat lui Opel Insignia arată o direcţie interesantă a producătorului german, care mizează pe eleganţă şi maturitate puse în evidenţă prin modificări discrete, dar de efect.
Insignia rămâne una dintre cele mai arătoase berline de clasă medie, dar, în mod interesant, chiar dacă versiunea sedan poate fi confundată destul de uşor cu aceea beneficiind şi de hayon, aceasta din urmă pune Insignia cel mai bine în evidenţă.
E greu să-ţi dai seama dacă e sedan sau cu hayon. Rămâne valabil că ambele arată foarte bine
Alura musculoasă, dar şi rafinată deopotrivă e pigmentată atât cât trebuie de ornamentele cromate, iar jantele elegante, care pot ajunge opţional până la 19 inci, completează în mod fericit peisajul, ba chiar contribuie la impresia de dinamism a maşinii, chiar şi când aceasta stă.
Cele două evacuări ovoidale garantează bune performanţe, iar logo-ul BiTurbo de pe hayon întăreşte ideea de forţă şi sportivitate pe care o inspiră fără probleme partea din spate a maşinii, cu acoperişul care coboară lin şi stopurile ieşite în relief. Peisajul e puţin perturbat de ştergătorul stingher, dar rolul practic al acestuia pe ploaie e indiscutabil.
BiTurbo e explicaţia pentru cele două evacuări? Da, normal
Interiorul continuă fluiditatea exteriorului în acelaşi stil elegant, dar, dacă în cazul designului exterior vorbim de o evoluţie, în cazul habitaclului faceliftul vine cu o mică revoluţie high-tech, vizibilă în bordul dominat de un mare display tactil de 8 inci, asociat cu indicatoare de bord digitale Multi Color Graphic.
La care se mai adaugă comenzile intuitive de pe volan, precum şi touchpad-ul de pe tunelul central, pentru ca ocupanţii maşinii să beneficieze de o experienţă cât mai bogată în interacţiunea cu sistemele maşinii. Este adevărat, complexitatea pare mare la prima vedere, dar după ceva timp te obişnuieşti fără probleme cu accesarea comenzilor.
Revoluţie high-tech îmbrăcată în bun gust
E mai greu, însă, să te obişnuieşti cu zgomotul motorului. Dieselul BiTurbo e unul dintre cele mai potente în clasa medie din categoria sa (2,0 litri, patru cilindri), iar resursele bune disponibile la turaţii joase, de circa 1.500 rpm, te îmbie să apeşi serios pedala de acceleraţie. Iar creşterea turaţiei aduce automat şi un nivel al zgomotului propulsorului cam neconform cu impresia generală elegantă.
Făcând abstracţie de acest lucru, Insignia BiTurbo trage foarte bine, cutia automată cu 6 trepte nepenalizând demarajele şi reprizele prompte. Iar cine vrea să simtă ”punch-ul” la schimbarea treptelor, se poate bucura de padelele de pe volan, care duc la episoade pline de adrenalină pe viraje.
Manevrabilitatea lui Insignia BiTurbo în curbe este avantajată de suspensia faţă, care adoptă aceeaşi soluţie constructivă Hiper Strut ca şi varianta de top Insignia OPC, aşa încât agilitatea maşinii este la cote înalte, direcţia având şi ea un feedback bun, deşi mizează mai mult pe confort.
Când trece pe lângă tine ca un express, e clar că e diesel. Un diesel rapid
Lucru valabil şi pentru suspensie, aceasta filtrând foarte bine denivelările importante faţă de ce te aştepţi de la o maşină germană. În acelaşi timp, ruliul nu este mare, Insignia fiind facil de controlat în viraje, iar ESP-ul intervine progresiv, fără a tăia brusc avântul maşinii.
Una peste alta, Insignia BiTurbo demonstrează un bun echilibru şi, chiar dacă e o maşină mai masivă, e agilă pe curbe şi, în acelaşi timp, confortabilă la drum lung. Fără a fi un etalon ca şi sportivitate sau confort în clasa medie, Insignia BiTurbo combină foarte bine trăsăturile pe care un client mai dinamic le aşteaptă de la o berlină de asemenea calibru.
Tupeu, nu glumă: Insignia facelift BiTurbo e la vânătoare de A4 TDI…
Faptul că Insignia facelift e mai pretenţioasă se reflectă şi în preţul de bază al celei mai puternice versiuni diesel: Insignia BiTurbo porneşte de la 30.135 de euro în echiparea Cosmo, foarte bogată, în timp ce varianta automată pleacă de la 31.870 de euro. Pentru un plus de siguranţă, există şi versiunea cu tracţiune integrală şi cutie automată, pentru care trebuie scoasă din buzunar o sumă de 35.105. euro.
Lucrurile, însă, nu se opresc aici, deoarece lista de opţionale este ofertantă, mai ales că oferă preţuri foarte atractive pentru unele dintre cele mai moderne dotări de confort şi siguranţă din segment.
Multe atuuri, dar nu suficiente pentru a fi catalogată drept premium. E foarte aproape, însă
Prin urmare, un Insignia BiTurbo echipat pretenţios se apropie vertiginos de bariera de 50.000 de euro, tatonând astfel terenul modelelor premium. Cu menţiunea că rivalii premium oferă, la acest nivel de preţ (şi în condiţii de motoare diesel similare ca performanţe), echipări mult mai puţin pretenţioase, aşa încât Insignia BiTurbo reprezintă o alternativă mai ieftină chiar şi cu peste 15.000 de euro faţă de numele grele ale clasei medii.
Vezi aici preţurile, dotările şi datele tehnice ale lui Opel Insignia BiTurbo
În concluzie, Opel Insignia BiTurbo reprezintă o punte interesantă între berlinele normale de clasă medie şi cele premium, clientul având la dispoziţie o maşină în primul rând arătoasă, dar şi adaptată pretenţiilor publicului modern. La care se mai adaugă performanţele foarte bune, dublate de un consum rezonabil.
Insignia facelift rămâne una dintre cele mai atractive propuneri din clasa medie