Calitatea materialelor din interior poate fi
discutată. Avem un plastic mai dubios pe feţele de uşă în
timp ce consola centrală este dominată de un plastic lucios plăcut
la atingere. Aproape toate butoanele de pe consolă nu se apasă
fizic fiind nevoie doar de o simplă atingere pentru a le
acţiona.
La drum, Ampera se comportă ca orice alt automobil. Este ciudată
lipsa oricărui sunet atunci când maşina rulează în mod electric dar
în rest Ampera se simte ca un automobil normal. Singurul minus
major este direcţia. Mult prea uşoară şi lipsită de feedback îţi dă
o senzaţie de nesiguranţă la viteze mari. Personal aş prefera un
volan mai greu. Suspensia este bine reglată, Ampera neavând prea
mult ruliu dar în aceali timp păstrând un feeling de confort.
Ampera cântăreşte un pic peste 1.700 kg, ceva mai mult
ca un automobil cu motor termic dar acceleraţia de la zero la o
sută km/h se face în 9 secunde.
Când motorul pe benzină porneşte, Ampera devine un pic mai
zgomotoasă dar nu mai mult decât orice alt automobil pe benzină.
Este însă ciudat că turaţia motorului nu este direct corelată cu
pedala de acceleraţie. În anumite momente, motorul se turează deşi
maşina încetineşte. Este nevoie de un pic de obişnuinţă dar în
final începi să ignori zgomotul motorului.
În lumea actuală, Opel Ampera face foarte mult sens. Singura
problemă este preţul. Şi infrastructura inexistentă pentru
automobile electrice din ţara noastră. În Germania, un Opel Ampera
costă 42.900 euro. În România, preţul va fi asemănător. Opel Ampera
va sosi în ţara noastră în iunie 2012.
Dacă ar exista şi stimulente din partea statului aşa cum există
în Olanda, unde autorităţile suportă chiar şi 14.000 euro din
preţul de achiziţie, automobilul electric s-ar răspândi mult mai
repede. Personal, aş folosi o Ampera dacă ar exista un sistem de
închiriere sau leasing. Este perfectă pentru rutina mea zilnică.
Dar ar trebui să rezolv problema încărcării. Şi cum majoritatea
dintre noi stau la bloc, problema poate fi rezolvată doar cu
ajutorul primăriei. Să sperăm că vor apărea şi la noi cât de curând
parcări pentru maşini electrice. Şi nu peste o mie de ani…