Sistemul de propulsie electrică Voltec |
||
|
|
|
Tip |
|
sistem de propulsie electrică |
Putere |
kW/CP |
111 / 150 |
Cuplu maxim |
Nm |
370 |
Baterie |
||
|
|
|
Tip |
|
sistem reîncărcabil de stocare a energiei |
Carcasă |
|
în formă de T; compozit din poliester umplut cu sticlă cu |
Greutate |
kg |
198 |
Date chimice baterie |
|
litiu-ion |
Sistem termic |
|
Sistem de control termic activ cu lichid (răcire sau încălzire) |
Celule |
|
288, prismatice |
Energie (capacitate instalată) |
kWh |
16 |
Timp de încărcare (la priză obişnuită de 230 V/16 A) |
ore |
sub 4 (timpul de încărcare poate varia) |
Motor cu funcţie de autonomie extinsă |
||
|
|
1.4 ECOTEC |
Normă de poluare |
|
Euro 5 |
Tip de carburant |
|
benzină |
Număr de cilindri / supape per cilindru |
|
4 / 4 |
Cilindree |
cm³ |
1398 |
Alezaj x cursă |
mm |
73,4 x 82,6 |
Material de fabricaţie bloc cilindri |
|
fontă |
Material de fabricaţie chiulasă |
|
aluminiu turnat |
Raport de compresie |
|
10,5:1 |
Putere |
kW / cp |
63 / 86 |
|
la rpm |
4800 |
Cuplu maxim |
Nm |
130 |
|
la rpm |
4250 |
Transmisie |
||
Tren de rulare |
|
tracţiune pe puntea faţă |
|
|
transmisie cu angrenaje planetare, motor electric, motor |
Performanţe de conducere şi autonomie |
||
Viteză maximă |
km/h |
161 |
Accelerare de la 0 la 100 km/h |
secunde |
cca. 9 |
Autonomie cu motor electric |
km |
40 – 80 |
Autonomia combinată motor electric / motor cu funcţie de |
km |
peste 500 |
Consum de energie (preliminar) |
||
Consum de energie (comparativ cu Noul ciclu de conducere |
kWh/100 km |
sub 16 |
Consum de benzină (în conformitate cu standardul ECE R101 ) |
l/100 km |
sub 1,6 |
Emisii de CO2 (în conformitate cu standardul ECE R101) |
g/km |
sub 40 |
Dimensiuni autovehicul |
||
Lungime |
mm |
4498 |
Lăţime |
mm |
2126/1787 |
Înălţime (la masa proprie) |
mm |
1439 |
Ampatament |
mm |
2685 |
Ecartament faţă |
mm |
1546 |
Ecartament spate |
mm |
1572 |
Cerc de bracaj, bordură la bordură |
m |
11,00 |
Dimensiuni interior |
||
Locuri (faţă /spate) |
|
2 / 2 |
Spaţiu pentru zona capului (faţă /spate) |
mm |
960 / 915 |
Spaţiu pentru zona umerilor (faţă /spate) |
mm |
1435 / 1369 |
Spaţiu pentru zona pelviană (faţă /spate) |
mm |
1364 / 1301 |
Spaţiu pentru zona picioarelor (faţă /spate) |
mm |
1068 / 866 |
Volum de încărcare (spătare spate ridicate / pliate) |
l |
310 / 1005 |
Capacitate |
||
Masă proprie |
kg |
1732 |
Masa maximă admisă |
kg |
2000 |
Sistem de răcire generator |
l |
7,3 |
Sistem de răcire baterie |
l |
7,0 |
Sistem de răcire componente electrice |
l |
2,9 |
Rezervor |
l |
35,2 |
Ulei de motor cu filtru |
l |
3,5 |
Lichid de transmisie |
l |
8,45 |
General Motors are toate şansele să
scrie o nouă pagină importantă în istoria automobilului.
Acum când febra electrificării i-a cuprins pe toţi producătorii de
automobile, General Motors a îndrăznit să încerce ceva diferit.
Concurenţa produce automobile full electrice sau hibride, dar GM a
construit un automobil electric cu autonomie extinsă. Mulţi vor
spune că este, de fapt, tot un hibrid. În realitate, lucrurile stau
un pic diferit.
Cele două mărci principale ale grupului GM vând acest model sub
denumirile Chevrolet Volt şi Opel Ampera. Pe primul l-am testat în
iarnă tocmai peste ocean în frigurosul oraş Detroit.
Acum am călătorit în Olanda unde am avut ocazia să
testăm modelul Opel Ampera în jurul oraşului Haga.
Opel Ampera este un automobil electric. Care foloseşte un motor
pe benzină pentru a îşi mări autonomia atunci când bateria se
termină. Spre deosebire de un hibrid normal, Ampera a fost gândit
să funcţioneze ca un automobil electric care este asistat de un
motor termic. Hibrizi actuali se bazează pe motorul termic care
este ajutat de motorul electric şi de baterii.
Ampera are în portbagaj un cablul prin care poate fi conectat la
o priză normală de 220V. Bateria se încarcă în patru ore şi îţi
oferă 60-70 km autonomie. În această perioadă autmobilul va
funcţiona doar electric folosind bateriile. În ciuda dimensiunilor
şi mai ales a greutăţii, Ampera se dovedeşte a fi sprintenă.
Motorul electric furnizează 150 CP şi 370 Nm. Suficienţi pentru
acceleraţii convingătoare şi viteze de autostradă.
Pe un traseu mixt pe autostrăzile şi drumurile naţionale
olandeze am reuşit să obţin o autonomie de 72 km. Viteza
de rulare nu a depăşit 120 km/h. 72 km autonomie sunt suficienţi
pentru a te duce la birou, la supermarket şi înapoi acasă. Este
distanţa pe care mulţi dintre noi o parcurg zilnic în oraş. Şi aici
Ampera se dovedeşte a fi genială. Ai practic un automobil electric
dar pe care poţi să uiţi să îl încarci. Pentru că atunci când
bateria se termină, intervine motorul pe benzină.
În mod normal acesta nu face altceva decât să încarce bateria.
Automobilul este propulsat tot electric chiar dacă motorul pe
benzină funcţionează. Doar atunci când este nevoie de o viteză
superioară sau o acceleraţie puternic, motorul termic va trimite
direct puterea către cutia de viteze planetară punând astfel umărul
la treabă alături de propulsorul electric.