Am testat Opel Ampera

Autor: Baltateanu Dragos 28 iul. 2011 Test drive

Sistemul de propulsie electrică Voltec




Tip


sistem de propulsie electrică

Putere

kW/CP

111 / 150

Cuplu maxim

Nm

370

Baterie




Tip


sistem reîncărcabil de stocare a energiei

Carcasă


în formă de T; compozit din poliester umplut cu sticlă cu
protecţie din aluminiu la radiaţie termică şi bază de oţel

Greutate

kg

198

Date chimice baterie


litiu-ion

Sistem termic


Sistem de control termic activ cu lichid (răcire sau încălzire)

Celule


288, prismatice

Energie (capacitate instalată)

kWh

16

Timp de încărcare (la priză obişnuită de 230 V/16 A)

ore

sub 4 (timpul de încărcare poate varia)

Motor cu funcţie de autonomie extinsă



1.4 ECOTEC

Normă de poluare


Euro 5

Tip de carburant


benzină

Număr de cilindri / supape per cilindru


4 / 4

Cilindree

cm³

1398

Alezaj x cursă

mm

73,4 x 82,6

Material de fabricaţie bloc cilindri


fontă

Material de fabricaţie chiulasă


aluminiu turnat

Raport de compresie


10,5:1

Putere

kW / cp

63 / 86


la rpm

4800

Cuplu maxim

Nm

130


la rpm

4250

Transmisie

Tren de rulare


tracţiune pe puntea faţă



transmisie cu angrenaje planetare, motor electric, motor
electric/generator


Performanţe de conducere şi autonomie

Viteză maximă

km/h

161

Accelerare de la 0 la 100 km/h

secunde

cca. 9

Autonomie cu motor electric
(în funcţie de stilul şi condiţiile de conducere)

km

40 – 80

Autonomia combinată motor electric / motor cu funcţie de
autonomie extinsă

km

peste 500

Consum de energie (preliminar)

Consum de energie (comparativ cu Noul ciclu de conducere
european)

kWh/100 km

sub 16

Consum de benzină (în conformitate cu standardul ECE R101 )

l/100 km

sub 1,6

Emisii de CO2 (în conformitate cu standardul ECE R101)

g/km

sub 40


Dimensiuni autovehicul

Lungime

mm

4498

Lăţime

mm

2126/1787

Înălţime (la masa proprie)

mm

1439

Ampatament

mm

2685

Ecartament faţă

mm

1546

Ecartament spate

mm

1572

Cerc de bracaj, bordură la bordură

m

11,00


Dimensiuni interior

Locuri (faţă /spate)


2 / 2

Spaţiu pentru zona capului (faţă /spate)

mm

960 / 915

Spaţiu pentru zona umerilor (faţă /spate)

mm

1435 / 1369

Spaţiu pentru zona pelviană (faţă /spate)

mm

1364 / 1301

Spaţiu pentru zona picioarelor (faţă /spate)

mm

1068 / 866

Volum de încărcare (spătare spate ridicate / pliate)

l

310 / 1005


Capacitate

Masă proprie

kg

1732

Masa maximă admisă

kg

2000

Sistem de răcire generator

l

7,3

Sistem de răcire baterie

l

7,0

Sistem de răcire componente electrice

l

2,9

Rezervor

l

35,2

Ulei de motor cu filtru

l

3,5

Lichid de transmisie

l

8,45

General Motors are toate şansele să
scrie o nouă pagină importantă în istoria automobilului.

Acum când febra electrificării i-a cuprins pe toţi producătorii de
automobile, General Motors a îndrăznit să încerce ceva diferit.
Concurenţa produce automobile full electrice sau hibride, dar GM a
construit un automobil electric cu autonomie extinsă. Mulţi vor
spune că este, de fapt, tot un hibrid. În realitate, lucrurile stau
un pic diferit.

Cele două mărci principale ale grupului GM vând acest model sub
denumirile Chevrolet Volt şi Opel Ampera. Pe primul l-am testat în
iarnă tocmai peste ocean în frigurosul oraş Detroit.

Acum am călătorit în Olanda unde am avut ocazia să
testăm modelul Opel Ampera în jurul oraşului Haga.

Opel Ampera se poate încărca în patru ore de la o priza de 220V

Opel Ampera este un automobil electric. Care foloseşte un motor
pe benzină pentru a îşi mări autonomia atunci când bateria se
termină. Spre deosebire de un hibrid normal, Ampera a fost gândit
să funcţioneze ca un automobil electric care este asistat de un
motor termic. Hibrizi actuali se bazează pe motorul termic care
este ajutat de motorul electric şi de baterii.

Ampera are în portbagaj un cablul prin care poate fi conectat la
o priză normală de 220V. Bateria se încarcă în patru ore şi îţi
oferă 60-70 km autonomie. În această perioadă autmobilul va
funcţiona doar electric folosind bateriile. În ciuda dimensiunilor
şi mai ales a greutăţii, Ampera se dovedeşte a fi sprintenă.
Motorul electric furnizează 150 CP şi 370 Nm. Suficienţi pentru
acceleraţii convingătoare şi viteze de autostradă.

Ampera arată foarte bine din orice unghi

Pe un traseu mixt pe autostrăzile şi drumurile naţionale
olandeze am reuşit să obţin o autonomie de 72 km
. Viteza
de rulare nu a depăşit 120 km/h. 72 km autonomie sunt suficienţi
pentru a te duce la birou, la supermarket şi înapoi acasă. Este
distanţa pe care mulţi dintre noi o parcurg zilnic în oraş. Şi aici
Ampera se dovedeşte a fi genială. Ai practic un automobil electric
dar pe care poţi să uiţi să îl încarci. Pentru că atunci când
bateria se termină, intervine motorul pe benzină.

În mod normal acesta nu face altceva decât să încarce bateria.
Automobilul este propulsat tot electric chiar dacă motorul pe
benzină funcţionează. Doar atunci când este nevoie de o viteză
superioară sau o acceleraţie puternic, motorul termic va trimite
direct puterea către cutia de viteze planetară punând astfel umărul
la treabă alături de propulsorul electric.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide