Parte importantă a planului PSA de acaparare a segmentului familist est-european, Peugeot 301 a nimerit în piaţă în mijlocul unei “ligi” extrem de disputate. Iar când concurenţa este formată din nume ca Skoda Rapid, Citroen C-Elysee şi chiar Dacia Logan în echiparea sa de top (şi păstrând diferenţa de clasă), cursa pentru supremaţia pieţei “budget” devine una interesantă.
Pentru început o să vorbesc despre aspectul noului 301, atât la exterior cât şi la nivel de habitaclu.
Peugeot 301 – DESIGN EXTERIOR
Lăsând la o parte asemănarea evidentă cu ruda sa apropiată, designerii Peugeot au pus accentul pe simplitate în ceea ce priveşte alura lui 301. Look-ul său nu va da pe nimeni pe spate, însă 301 arată bine fie că-l priveşti din spate, din faţă sau din lateral. Calandrul subliniază elegant elementele definitorii ale mărcii, iar pentru o maşină „ieftină” e chiar reuşit.
„Lumea spune că semăn cu vărul C-Elysee, asta înseamnă că arăt bine, nu?”
Liniile sunt curate şi simple în comparaţie cu alte modele din gamă, ca Peugeot 208 de exemplu, dar reuşesc să redea o imagine plăcută ochiului şi creează senzaţia de lucru bine legat.
„Vă zic un secret: eu de fapt sunt construit pe platforma lui Peugeot 208, dar sunt mai lat şi mai lung.”
DESIGN INTERIOR
Tranziţia de la exterior la interior te plasează într-un ambient simplu, care parcă face prea mult uz de culoarea neagră. Plasticele sunt tari dar destul de plăcute la atingere, în vreme ce textilele care îmbracă scaunele şi bancheta din spate sunt mai mult decât decente.
Negru, negru peste tot. Designul mai salvează din sobrietate
Din postura de şofer se remarcă uşor volanul preluat de la 208, însă echipat mai modest decât cel al hatckback-ului. Scaunele sunt confortabile, în vreme ce dispunerea uşor incomodă a comenzilor audio de pe consola centrală poate pune dificultăţi la primele exploatări ale sistemului media.
Iar unde muzică nu e, nimic nu e. Sistemul audio se aude decent.
Fie că te urci la volan sau în dreapta, nu ai cum să nu remarci că 301 este ticsit cu spaţii de depozitare bine gândite, un plus în dreptul caracterului practic. Pasagerii din spate nu sunt însă la fel de privilegiaţi în această privinţă, însă vor aprecia faptul că le-a fost destinat un spaţiu suficient de mare pentru umeri, coate şi picioare.
A zis cineva negru? Avem şi Piano Black, pentru diversitate.
Un atu este reprezentat şi de portbagajul foarte încăpător, cu o capacitate de 640 de litri, ideal pentru plecările în vancanţe prelungite cu familia. Per total, tehnologia implementată pe noul 301 nu va impresiona neapărat, însă menţinerea acesteia la acest nivel este justificată prin caracterul practic şi utilitar pe care berlina doreşte să îl ofere.
Un minus îl reprezintă însă insonorizarea: deşi nu permite pătrunderea zgomotului de la motor în habitaclu, la viteze de peste 60 km/h îţi permite să auzi şuieratul pronunţat cauzat de turbulenţele aerodinamice.
Per total, un interior confortabil, care reuşeşte să te facă să te simţi bine chiar în lipsa rafinamentului obişnuit la Peugeot.
Urmează să vorbim despre performanţele şi ţinuta de drum a noului Peugeot 301. Toate acestea, PE PAGINA URMĂTOARE.