PERFORMANŢE ŞI ŢINUTĂ DE DRUM
Pentru realizarea testului am avut la dispoziţie un model Peugeot 301 cu nivelul de echipare Allure şi propulsat de motorul 1.6 HDi de 92 CP. Puterea maximă este obţinută la 4.000 rpm, în vreme ce cuplul maxim de 230 Nm este disponibil în jurul pragului de 1.750 rpm.
„Am destulă putere cât să te duc la munte şi la mare, dar sunt atent şi la cât consum.”
Ca şi în cazul modelului Citroen C-Elysee echipat cu acelaşi propulsor, agerimea şi răspunsul bun al motorului te surprind plăcut datorită cuplului disponibil la turaţii mici, dar nu vă aşteptaţi ca 301 să vă ţintuiască în scaun, nici măcar dacă aveţi talpa mai grea. Constructorul specifică un consum mixt teoretic de 4,3 l/100 km, însă pe durata testului eu m-am mulţumit cu faptul că berlina “a băut” în regim mixt 5,7 l/100 km.
„La drum întins îmi place cel mai mult să merg agale. Dar sa fie asfaltat cum trebuie!”
Motorul este cuplat la o transmisie manuală, în 5 trepte. Timoneria cutiei de viteze este exactă şi plăcută, contribuind la o accelerare liniară spre viteza maximă teoretică de 180 km/h, iar dacă ne referim strict la viteze superioare, executarea în condiţii de siguranţă a unei depăşiri va cere retrogradarea cu o treaptă.
„Multe gropi? Nu vă faceţi griji, vă protejez cu suspensia mea moale!”
Deşi neutră în cazul abordării unui stil de condus mai agresiv, direcţia este uşoară în condiţii mai calme de condus, oferind un feedback bun, chiar dacă 301 pune confortul pe primul loc atât timp cât maşina nu este suprasolicitată. O dovadă în plus o face suspensia moale, care absoarbe bine chiar şi şocurile mai puternice cauzate de starea deplorabilă a drumurilor de la noi.
În sfârşit un posterior superb de sedan de clasă compactă la Peugeot!
Acum că am aflat de ce este în stare berlina familistă a celor de la Peugeot, e timpul să aruncăm o privire peste preţuri şi să vă prezentăm concluziile ProMotor după testul cu 301.
Totul, PE PAGINA URMĂTOARE.