Când am spus în titlu că Peugeot 208 este exemplul unei esenţe tari păstrate într-un recipient mic, ne-am referit nu doar la cum arată micul leu dar şi la ce se află sub capota modelului cu origini în Sochaux.
„Aha, deci tot m-ai depăşit! Nu-i nimic, te orbesc cu LED-urile!”
ProMotor a testat modelul în 5 uşi Hatchback 1.6 e-HDI FAP STT 115 CP, dotat cu echiparea de top Allure. Cei 115 CP dezvoltaţi de “inima de leu”, ajutaţi de cuplul maxim de 270 Nm disponibil devreme, de la 1750 rpm, au un cuvânt greu de spus în ceea ce priveşte accelerările bune pe care le reuşeşte noul 208.
„Atenţie, acum încep să te depăşesc!”
Motorul face echipă bună cu transmisia manuală în şase trepte, iar acest lucru se vede prin reprizele agile care permit o exploatare eficientă motorului, dar şi un consum redus. Pe toată durata testului, rulând pe toate tipurile de drumuri existente în România, am obţinut un consum mixt de 4,6 l/100 km. De menţionat că francezii dau un consum mixt teoretic situat în dreptul cotei de 3,8 l/100 km. Vorbim aşadar despre un motor capabil să-ţi livreze un nivel bun de putere în schimbul unui consum scăzut, în condiţiile unui stil liniştit de condus.
„Aproape te-am depăşit, hahaha!”
Timoneria cutiei de viteze este bună, jonglarea cu treptele de viteză în trafic sau pe drumuri mai sinuoase dovedindu-se a fi uşoară, în vreme ce unele depăşiri pot impune retrogradarea cu o treaptă. Direcţia un pic prea uşoară a lui Peugeot 208 promite să devină aliatul numărul unu pe străduţele întortocheate din oraş, deplasarea pe acestea transformându-se dintr-o corvoadă într-o adevărată plăcere, iar senzaţia de lejeritate la virare se poate resimţi şi la drum lung.
„Ţi-am zis că nu-i de glumă cu mine! Te-am depăşit!”
Vizibilitatea este bună, iar coroborată cu manevrabilitatea le va face viaţa mai uşoară şoferilor care se vor întâlni cu un unui spaţiu redus sau a unui loc de parcare mai strâmt.
Suspensia este în schimb destul de moale, şi îşi face treaba bine ori de câte ori maşina întâlneşte un obstacol, denotând faptul că francezii au pus accentul pe confort, atât timp cât nu se doreşte un stil mai agresiv de condus. În plus, ESP-ul îşi face bine treaba în curbe, astfel că ruliul este aproape insesizabil în condiţii de condus cumpătat.
Acum că am văzut cum se comportă noul Peugeot 208 pe şosea, e timpul să aflăm şi cât costă „puiul” de leu francez. În continuare, pe PAGINA URMĂTOARE.