Preţul de 25.615 euro pentru Opel Astra Biturbo poate părea cam ridicat pentru clasa compactă. Însă nu trebuie neglijat faptul că vorbim, de fapt, de o compactă diesel hot-hatch, cu un nivel de echipare foarte bogat, cel puţin la nivelul echipării de top Cosmo de pe varianta diesel de numai 165 CP.
În plus, Opel Astra Biturbo nu are rivali direcţi în segmentul său (compacte diesel de aproape 200 CP) – decât dacă sunteţi dispuşi să luaţi în considerare modele premium, precum Audi A3 TDI 184 CP sau BMW 125d 218 CP, care, însă, au preţuri mult mai mari.
În ce priveşte consumul, valoarea medie teoretică se cifrează la 5,1 litri/100 km. În realitate, dat fiind faptul că Astra Biturbo e o Scufiţă Roşie rea, care te cam împinge să adopţi un stil preponderent dinamic, adevărul înseamnă cam 6,5 litri/100 km. Ceea ce e chiar rezonabil pentru aproape 200 de cai putere hrăniţi cu motorină.
CONCLUZII
Ideea celor de la Opel cu preluarea pe Astra a dieselului de pe Insignia Biturbo mi se pare una inspirată. Iar modificările designului exterior sunt concepute să reflecte abilităţile dinamice ale propulsorului, care trage bine şi nu te lasă de izbelişte indiferent că depăşeşti sau ai nevoie să pleci rapid de pe loc.
Doar zgomotul acestui diesel poate fi considerat un minus de către unii şoferi, însă pentru ceilalţi participanţi la trafic va fi un motiv în plus să-şi întoarcă privirile curioase.
În general, suspensia asigură un comportament sigur şi o bună stabilitate, mai ales în modul Sport – însă în acest caz maşina va deveni mai inconfortabilă pe drumurile noastre, deci amatorii de senzaţii tari trebuie să accepte compromisul unei solicitări mai mari asupra rinichilor şi coloanei.
Per ansamblu, Opel Astra Biturbo este o compactă foarte potentă, distractivă şi sigură de condus, în condiţiile în care îţi şi menajează bugetul: o dată prin consumul foarte bun relativ la puterea mare, iar apoi prin preţul excelent raportat atât la performanţe, cât şi la nivelul de echipare bogat.