Am testat noul Chevrolet Cruze SW

Autor: Andrei Nan 13 iul. 2012 Test drive

Pe lângă motoarele disponibile în prezent pe gama Cruze vor mai fi disponibile alte două propulsoare: unul pe benzină de 1,4 litri şi unul diesel de 1,7 litri şi 140 CP. Datorită faptului că aceste două noi motoare reprezintă noutatea în materie de propulsoare ne-a fost stârnită curiozitatea şi aşa că le-am „luat la o tură”.

Motorul pe benzină de 1,4 litri, cu supraalimentare furnizează o putere de 140 cp (103 kW) şi generează un cuplu maxim de 200 Nm la turaţii între 1.850 şi 4.900 rpm, accelerând de la 0 la 100 km/h în 9,5 secunde. Conform datelor oficiale în regim mixt, motorul turbo pe benzină de 1,4 litri consumă 5,7 litri/100 km şi înregistrează un nivel al emisiilor de CO2 de 134 g/km. Noi am obţinut un consum de aproximativ 7 litri/100 km, dar trebuie specificat că traseul a fost atât pe autostradă, cât şi în oraş, iar modul de conducere nu a fost unul tocmai economic.

Fiindcă vorbim de un motor de cilindree mică putem spune că acest lucru se resimte mai ales atunci când avem un pic de pantă. Adică este necesară o retrogradare dacă dorim să accelerăm mai în forţă, asta comparativ cu un motor pe benzină de cilindree mai mare. Dar luat cu „blândeţe” motorul oferă o accelerare liniară, astâmpărată, perfectă atunci când eşti o persoană cumpătată. Una peste alta acest propulsor este un compromis foarte bun atunci când ţii la buzunar şi doreşti neapărat un motor pe benzină.

Celălalt motor testat şi anume dieselul de 1,7 litri care dezvoltă o putere de 130 CP şi un cuplu de 300 Nm la turaţii între 2.000 şi 2.500 rpm este, după cum spun oficialii, cea mai economică unitate de propulsie oferită pe Chevrolet Cruze. Consum oficial este de 4,5 litri/100 km în regim mixt şi un nivel al emisiilor de CO2 de 119 g/km. Acest consum se datorează şi sistemului Start/Stop oferit ca şi dotare standard.

Cei 300 de Nm reduc la „tăcere” kilogramele în plus ale caroseriei şi vorbim despre 50 de kilograme. Gurile rele ar spune despre propulsorul diesel că este un pic cam gălăgios. Părerea noastră însă este că nu depăşeşte limitele acceptabile. Este foarte adevărat că insonorizarea maşinii, indiferent de ce marcă vorbim, vine într-o măsura mai mare cu creşterea nivelului de echipare, iar cum noi am avut dotări de top… ar fi interesant de văzut acest aspect pe echiparea de bază. Pe de altă parte putem spune că suspensia este un pic gălăgioasă. Cu toate că testul s-a efectuat în Germania am reuşit să găsim câteva gropi şi denivelări în asfalt.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide