Dacă asociezi ”premium” cu multe butoane, interiorul noului Audi A3 s-ar putea să te dezamăgească. Şi asta pentru că designerii şi inginerii Audi au reuşit să aducă în prim-plan ideea de minimalism într-un mod dezarmant de simplu şi inteligent.
Însă, atenţie, a nu se confunda ”minimalismul” cu ”spartan” – nicidecum, încă de la prima privire bordul lui A3 îţi inspiră multă calitate, mult high-tech şi un spirit sportiv mult mai accentuat decât înainte.
Ultima caracteristică este asigurată de volanul cu trei braţe şi un butuc rotund de mari dimensiuni, în timp ce gurile de ventilaţie rotunde şi cu un aspect oarecum SF domină orice alt element de pe bord.
În privinţa calităţii, îmi face impresia că inginerii Audi s-au cam întrecut cu măsura. Înţeleg că vorbim de segmentul premium, dar simţul tactil îţi spune cam în 90% din timp că ai de a face cu o maşină de lux… Totuşi, ca să rămânem cu picioarele pe pământ, plasticele de sub climatizare sau din partea inferioară a portierelor sunt doar normale pentru categoria premium.
Per ansamblu, habitaclul lui A3 respiră un lucru german aproape dureros de bine făcut, cu plastice plăcute la atingere, ornamente din aluminiu adevărat şi o calitate generală a asamblării excelentă. Lucru care merită admirat cu atât mai mult cu cât maşina testată nu beneficia de o grămadă de opţiuni scumpe şi pretenţioase.
Iar acum, băieţi şi fete (nu doamnelor şi domnilor), cireaşa de pe tort: sistemul MMI cu displayul culisabil automat din partea superioară a bordului. La pornirea motorului, displayul iese printr-o mişcare graţioasă, iar navigarea prin meniu este intuitivă şi se realizează suficient de facil de la butoanele de pe tunelul central. Foarte interesantă plasarea butonului pentru volum în dreapta schimbătorului, dar pentru celelalte butoane ale MMI trebuie puţină acomodare.
Un alt lucru demn de remarcat în habitaclul lui Audi A3 este impresia de spaţiu mult mai mare decât ce mă aştept de la o maşină de clasă compactă. Pun acest avantaj pe seama minimalismului, care presupune aerisirea bordului şi, foarte important, renunţarea la o consolă centrală voluminoasă.
În plus, scaunele sunt atât spaţioase, cât şi bine profilate, iar accesul la banchetă nu e chiar anevoios, chiar dacă vorbim de numai două uşi. Iar portbagajul este pur şi simplu decent pentru clasa compactă, cu cei 365 de litri ai săi şi forma regulată, foarte practică.
Ok, dar oare cât de bine ştie să se mişte pe şosea noul Audi A3? Vedem pe următoarea pagină