Am testat noua Skoda Rapid
Skoda Rapid ar putea deveni cel de-al doilea model de succes din gama producătorului ceh, după Octavia. Lansarea acestui model face parte din strategia de creştere a vânzărilor estimate la 1.8 miioane de unităţi până în 2018.
La primul contact vizual cu Skoda Rapid pot spune că design-ul simplist este destul de reuşit pentru o berlină ieftină care se adresează familiştilor. Liniile precise şi formele rectangulare te duc cu gândul la noile modele VW, care pun accentul pe seriozitate şi sobrietate. Partea frontală este dominată de noua identitate de marcă, aceasta remarcându-se prin grila trapezoidală cromată şi blocurile optice dreptunghiulare. Acestea din urmă sunt oarecum simetrice cu proiectoarele de ceaţă care sunt poziţionate în bara de jos. Pe capotă există două nervuri care dau un aer sportiv maşinii şi care pun în evidenţă noua siglă Skoda.
Din lateral, maşina parcă aduce mai mult cu silueta unui coupe şi asta datorită liniei plafonului care coboară uşor spre spate. În partea posterioară, stopurile poartă aceeaşi formă interioară distinctivă, litera „C”, iar asta e un lucru bun pentru noua Skoda, fiind uşor de recunoscut, mai ales noaptea. Aici, designerii vin şi cu câteva detalii interesante de design, cum ar fi liniile oblice de pe capacul portbagajului, „conectate” la blocurile optice spate.
În interior, accentul este pus, în special, pe ergonomie, asemeni modelelor VW. Butoanele pentru sistemul de climatizare, radio şi navigaţie sunt poziţionate pe consola centrală în aşa fel încât să nu-ţi ia prea mult să-ţi dai seama ce face fiecare dintre ele. Poziţia la volan este corectă pentru o berlină compactă, adică nici prea înaltă şi nici prea joasă, şi astfel îţi oferă o vizibilitate mai bună.
Ce m-a surprins foarte tare a fost spaţiul interior. Atât în faţă cât şi în spate, o persoană cu o înălţime de 1.84 metri are parte de un confort demn de o berlină de clasă medie. Aş fi putut călători foarte bine pe bancheta din spate pe distanţe lungi, fără să-mi fac probleme de spaţiul pentru picioare sau cap.
Portbagajul este cel mai mare din clasa sa, spun oficialii Skoda, având o capacitate de 550 litri. Pentru a-l mări, se rabatează bancheta iar acesta va ajunge la un volum de 1.490 litri.