Pe traseul de la Viena şi până în Bratislava, am condus modelul echipat cu motorul diesel de 1.6 litri ce dezvoltă o putere de 105 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm, obţinut pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1.500 şi 2.500 rpm. La capitolul performanţe, Skoda Rapid nu excelează, având o viteză maximă de 190 km/h şi un demaraj de la 0 la 100 km/h în 10.6 secunde.
La ralanti, zgomotul propulsorului aproape că este insesizabil, însă la turaţii ridicate, de peste 3.000 rpm, acesta pătrunde în habitaclu dar cât să nu fie deranjant. La drum lung, depăşirile nu-ţi provoacă emoţii, înă uneori este nevoie de retrogradarea unei trepte. Cutia manuală cu 5 trepte are o timonerie plăcută şi precisă iar levierul schimbătorului este plăcut de manevrat, fiind scurt şi foarte bine plasat.
Direcţia oferă o manevrabilitate foarte bună în oraş, iar dacă vorbim de un condus mai sportiv şi viraje luate în forţă, aceasta nu transmite un feedback atât de bun. Suspensia este un bun compromis între confort şi comportament dinamic. Aceasta filtrează foarte bine denivelările din asfalt, iar ruliul este destul de redus pe viraje.
Atuul principal al acestui motor diesel de 1.6 litri este reprezentat de consumul de combustibil. Pe traseul de peste 100 kilometri, prin localităţi şi pe autostradă, am scos un consum mediu de 4.8 litri/100 km, cu 0.4 litri mai mult decât valoarea oficială dată de constructor. Deşi am mers în limitele legale, au existat şi momente în care au fost reprize puternice de accelerare, nu puţine la număr, şi cu toate acestea consumul a fost unul peste aşteptări.