Am testat Mazda CX-5 diesel
Noul Mazda CX-5 se vrea a fi un SUV cu valenţe sportive, la exterior, la interior, precum si dinamic. Pentru lansarea europeană de presă a noului Mazda CX-5 organizatorii au etalat toate variantele de motorizare disponibile în acest moment. Versiunea diesel a fost însă cireaşa de pe tort, deoarece am testat chiar la Bucureşti motorizarea pe benzină.
Dar să revenim. Din punct de vedere estetic, noua Mazda CX-5 chiar are o imagine dinamică datorită conceptului de design „KODO – Soul of Motion”, concept prezentat pentru prima oară în 2010 pe Mazda Shinari.
Datorită acestui concept de design, într-adevăr noua Mazda CX-5 vine cu un aer sportiv, dar în acelaşi timp elegant. Însă ceea ce este cu adevărat important, deoarece fiecare dintre noi are o părere asupra designului exterior, sunt datele tehnice.
Aşadar, graţie tehnologiei SKYACTIV chassis, după cum ne-au spus oficialii Mazda, Mazda CX-5 se numără printre cele mai uşoare SUV-uri compacte din acest moment. Pe lângă acest lucru, coeficientul aerodinamic a fost îmbunătăţit şi suspensia a fost regândită: maşina dispune de noi amortizoare, iar geometria a fost revizuită.
Deci, după cum se poate vedea din aceste detalii tehnice, Mazda CX-5 ar trebui să ofere un comportament dinamic foarte bun…Însă până acolo să vedem cum se prezintă la interior.
Prima impresie pe care o ai atunci când te urci în noul Mazda CX-5 este că te-ai urcat la bordul unei maşini cu valenţe sportive, dar care îţi oferă o poziţie la volan specifică unui SUV. Aceasta a fost ţinta pe care inginerii şi design-eri habitaclului au încercat să o atingă. Aerul sportiv al interiorului pe care-l întâlnim la toate modelele constructorului japonez se regăseşte şi la bordul noului CX-5. Toate comenzile sunt gândite ergonomic, orientate către şofer astfel încât atenţia acestuia să fie îndreptată către actul conducerii maşinii. Din punct de vedere al materialelor, putem să spunem că pe alocuri puteau să fie mai generoşi cu ceea ce înseamnă calitatea acestora. Bine, acuma să nu vă imaginaţi că materialele, sau mai bine zis plasticele mai tari, sunt răspândite şi că este un fapt general. Acestea sunt prezente pe zone relativ mici, în cea mai mare parte habitaclul fiind garnisit cu materiale de calitate şi plăcute la atingere.
În ceea ce priveşte confortul, Mazda CX-5 face un compromis excelent. Suspensia este setată în aşa fel încât să ofere cele mai bune performanţe dinamice pe care maşina le poate „genera”, dar în acelaşi timp să ofere un confort bun în timpul rulării. Aşadar, nu putem vorbi despre o suspensie rigidă, ea fiind gândită să ofere compromisul între o rulare dinamică şi una confortabilă.
La viteze mari apare un zgomot aerodinamic, în timp ce sunetul produs de propulsor de abia se aude, chiar şi la turaţii mari ale acestuia.