PERFORMANŢE ŞI ŢINUTĂ DE DRUM
Ambele modele de test Opel Adam au fost echipate cu propulsorul 1.4 Ecotec pe benzină de 100 CP cu sistem Start/Stop, cuplat la o cutie de viteze manuală în cinci trepte. Puterea maximă este disponibilă la 6.000 rpm, în vreme ce cuplul maxim de 130 Nm este atins în jurul pragului de 4.000 rpm.
În oraş, Opel Adam se simte ca peştele în apă. Străzi aglomerate, îngustate de maşinile parcate în stânga şi în dreapta, labirinturi de străzi sau bulevarde late, nimic nu reprezintă un obstacol pentru Adam, care se strecoară cu uşurinţă printre ceilalţi participanţi la trafic.
Singurele beţe în roate – la propriu şi la figurat – i le pun gropile, denivelările şi trecerile peste linia de tramvai, pentru că jantele de 18 inci – spectaculoase din puncte de vedere vizual – se dovedesc nepractice pe asfaltul rupt al capitalei, lucru ceva mai puţin pronunţat în cazul modelului echipat cu jante de 17 inci.
Singura care îţi sare în ajutor este suspensia bine concepută, care absoarbe admirabil imperfecţiunile din asfalt, însă cea care te va dezamăgi uşor este direcţia care nu oferă cel mai complet feedback. Totuşi, la simpla acţionare a butonului City Mode, manevrarea volanului devine uşoară ca un fulg, până la viteze de 50 km/h.
Deşi oarecum irelevant, Opel spune că motorul 1.4 de 100 CP îl poate duce pe Adam de la 0 la 100 km/h în 11,5 secunde, până la o viteză maximă de 185 km/h. Mai important este că cei 100 de cai nu se simt cum ar trebui decât dacă motorul este ţinut în turaţii superioare. Altfel, timoneria este destul de precisă şi plăcut de mânuit, cu excepţia faptului că primele două trepte sunt etajate foarte scurt, iar treapta a treia pare fără ieşire.
La capitolul consum, Opel specifică un prag mediu teoretic de 5,1 l/100 km. În ambianţă predominant urbană, modelele de test au înregistrat un consum de 8,4 l/100 km, cu modul ECO neglijat în totalitate.
A venit momentul să tragem linie şi să prezentăm concluziile şi preţurile pentru noul Opel Adam, în pagina următoare