Încă de la început îţi poţi da seama că Panda 1.3 MultiJet nu este un model sportiv. Poziţia la volan este înaltă şi, împreună cu suprafaţa vitrată foarte mare, oferă o vizibilitate foarte bună în traficul aglomerat.
Maşina de test era echipată cu propulsorul de 1,3 litri diesel de 75 CP. Cuplul de 190 Nm se obţine încă de la 1.500 RPM, acest lucru facilitând demaraje rapide. Masa de doar 1.035 kg şi performanţele suficiente ale motorului fac din micul Panda o maşină ideală traficului urban.
Ruliul este pronunţat, iar feedback-ul oferit de direcţie este aproape inexistent. Chiar dacă acest lucru exclude un condus dinamic, în schimb direcţia foarte moale facilitează manevrele în spaţii strâmte cum ar fi parcările sau manevrele de întoarcere. Suspensiile sunt ferme, dar nu deranjante şi oferă un confort acceptabil pe distanţe scurte.
Marele atu al modelului italian este consumul de carburant. Chiar şi în traficul aglomerat din Bucureşti şi abuzând de gradaţiile superioare ale turometrului consumul nu a trecut pragul de 6,2 litri la 100 km. Pe un traseu de aproape 250 km, format în mare parte din drumuri naţionale şi judeţene, micul Panda a reuşit să consume doar 3,1 litri la 100 km, o valoare impresionantă chiar şi pentru clasa din care face parte.
Bugetul şi concluziile finale – PE PAGINA URMĂTOARE